SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Maria Skłodowska-Curie w spocie HFPC przeciw cyberprzemocy wobec kobiet (wideo)

W ramach finału projektu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, poświęconemu cyberprzemocy wobec kobiet, przygotowano spot z polską noblistką Marią Skłodowską-Curie w roli głównej. Za jego stworzenie odpowiadają Saatchi & Saatchi IS oraz Tank Film Production.

Projekt poruszający problem cyberprzemocy wobec kobiet, prowadzony przez Helsińską Fundację Praw Człowieka, miał finał 12 grudnia na warszawskim festiwalu Watch Docs, poświęconym filmom dokumentalnym o prawach człowieka. Zakończył go premierowy pokaz spotu „Niepokonana", którego główną bohaterką jest postać Marii Skłodowskiej-Curie.

Polska noblistka wielokrotnie spotykała się z różnymi formami agresji, była nękana i obrażana za swoje otwarte myślenie i karierę naukową, co stało w opozycji do stereotypowego postrzegania kobiet. I choć wiele lat minęło, to jej historia prezentuje jak szkodliwe i jednocześnie mocno zakorzenione społecznie są utarte tradycją zachowania wobec kobiet.

- Codziennie jesteśmy świadkami przemocy w sieci. Dotyczy nie tylko kobiet, ale w ich przypadku przyjmuje najczęściej najgorszą formę. Cyberprzemoc to nie tylko słownictwo, ale także próby pozycjonowania kobiet jako gorsze wobec mężczyzn, podważanie ich inteligencji i kompetencji zawodowych. Niepokonana ma jednoznaczny wydźwięk - piętnujemy w niej cyberprzemoc i zachęcamy kobiety, aby tak jak Maria Skłodowskiej-Curie były silniejsze od nienawiści oraz realizowały swoje cele i ambicje, osiągały sukcesy  – powiedział Kamil Majewski, creative director Saatchi & Saatchi IS, agencji odpowiedzialnej za kreację spotu.

Po premierze spotu odbyła się debata „Są rzeczy, które powie się tylko kobiecie. O cyberprzemocy wobec kobiet” połączona z prezentacją raportu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka na temat przemocy wobec kobiet w internecie. Dyskusję prowadził Tomasz Stawiszyński (Kwartalnik Przekrój, Radio TOK FM), a panelistkami były: posłanka Joanna Scheuring-Wielgus, Joanna Smetek (Helsińska Fundacja Praw Człowieka) oraz dr Sylwia Spurek, zastępczyni RPO.

Za produkcję spotu odpowiada studio Tank, a wyreżyserowała go Katka Michalak. Zdjęcia wykonał Tomek Naumiuk. Za postprodukcję odpowiada Prodigious, a za muzykę No Problemo Publishing Adam Romanowski.

Dołącz do dyskusji: Maria Skłodowska-Curie w spocie HFPC przeciw cyberprzemocy wobec kobiet (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
po prostu facet
Jak dobrze przynajmniej, że żyjemy w świecie, w którym życie mężczyzn usłane jest różami. No bo oni przecież żyją jak pączek w maśle. Nikt ich nie wyzywa, nie dyskryminuje, nie stosuje wobec nich przemocy, nikt ich nie tłamsi, nie spotykają się cyberprzemocą. No chyba tak się wydaje, bo nie mają własnego spotu. A może żyjemy w świecie, gdzie mężczyźni nie dostają wsparcia nawet głupim spotem w internecie, no bo im po co przecież. To nic, że w Polsce prawie 7x częściej samobójstwo popełniają mężczyźni, oni mają lepiej... (zaraz jakaś kobieta napisze: hehehhu nie użalajcie się tak nad sobą, hihi widać słaba płeć jesteście.. - taka jest obecnie rzeczywistość, taki tekst w drugą stronę byłby skandalem).
odpowiedź
User
spot
A księżniczka Dobrawa, Królowa Jadwiga, Maria Konopnicka, Eliza Orzeszkowa? One też z pewnością byłyby przeciwko cyberprzemocy wobec kobiet.
odpowiedź
User
marcin
Nie przez przypadek wybrana aktorka
odpowiedź