Magazyny z reklam: „Wprost” dużo więcej, „Tele Tydzień”, „Party” i „Claudia” mocno w dół
W maju br. czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Najmocniej wzrosły wpływy reklamowe „Wprost”, za to spore ich spadki zanotowały „Tele Tydzień”, „Party” i „Claudia”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe „Wprost” (AWR Wprost) były w maju aż o 46 proc. wyższe niż przed rokiem. „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił na reklamach więcej o 16 proc., „Viva!” (Edipresse Polska) - o 16,9 proc., a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 17 proc. Nieznaczne wzrosty zanotowały „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - 3,2 proc., oraz „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - 2,8 proc.
>>> „Newsweek” zyskał dzięki Lisowi 30 proc. W dół „Przekrój” i „Wprost”
Z drugiej strony przychody reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) spadły w skali roku aż o 30,2 proc., „Claudii” (G+J Polska) - o 24,2 proc., a „Party” (Edipresse Polska) - o 17,7 proc. Natomiast „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił o 1,3 proc. mniej.
>>> „Party” liderem, ale traci. „Gala” najbardziej na plusie
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
V.2012 | V.2011 | |
Newsweek Polska | 15 534 652 zł | 13 395 570 zł |
Wprost | 12 434 593 zł | 8 518 700 zł |
Twój Styl | 10 234 778 zł | 10 368 802 zł |
Tele Tydzień | 8 212 595 zł | 11 774 211 zł |
Viva! | 8 138 024 zł | 6 961 014 zł |
Polityka | 7 375 300 zł | 6 302 172 zł |
Party | 6 134 154 zł | 7 454 496 zł |
Świat Kobiety | 5 054 116 zł | 4 898 080 zł |
Claudia | 5 048 185 zł | 6 663 247 zł |
Przyjaciółka | 4 850 439 zł | 4 716 004 zł |
monitorowane tytuły razem | 262 197 957 zł | 257 028 191 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny z reklam: „Wprost” dużo więcej, „Tele Tydzień”, „Party” i „Claudia” mocno w dół