Macquarie Goodman wprowadza nową markę
2 lipca 2007 roku Macquarie Goodman, australijska zintegrowana grupa zarządzająca nieruchomościami, wprowadziła na całym świecie nową markę Goodman International Limited (Goodman).
Marka Goodman została wprowadzona w Australii, Nowej Zelandii, Azji, Wielkiej Brytanii i na kluczowych rynkach Europy, w tym w Polsce. Osiem miesięcy trwały badania, konsultacje i planowania. Same przygotowania logistyczne rozpoczęto natomiast na tydzień przed oficjalną datą rebrandingu.
Strategia wprowadzenia marki zakładała stworzenie nowej identyfikacji wizualnej, oraz połączenie pięciu organizacji pod jedną nazwą, wizją, kulturą i unikalną ofertą, wyróżniającymi firmę Goodman na rynku.
2 lipca zmiana wizerunku objęła 588 zarządzanych nieruchomości i 33 biura firmy. Wystartowała również nowa strona internetowa Goodman.
"Jako jeden z globalnych liderów musieliśmy zachować silną rozpoznawalność marki, którą budowaliśmy przez wiele lat obecności na rynku. Nowa marka odzwierciedla sukces naszych ostatnich globalnych przejęć i jest częścią strategii zakładającej przyszły rozwój i innowację. Prostota nowej nazwy i logo, z jego śmiałym zielonym kolorem, odzwierciedla filozofię firmy Goodman - świeżość, nowoczesne myślenie połączone z zaangażowaniem w dodawanie wartości do naszych relacji i transakcji, to wszystko co wyróżnia nas na tle konkurencji."- mówi Alison Brin, Group General Managera firmy Goodman,
Przy tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej firma Goodman konsultowała się z blisko 200 udziałowcami na całym świecie, w tym z pracownikami, klientami, agentami inwestycyjnymi, doradcami, partnerami Joint Venture i członkami Zarządu.
"Chcieliśmy być pewni że opinie naszych kluczowych udziałowców będą brane pod uwagę przy podejmowaniu każdej decyzji dotyczącej rebrandingu. Ich wkład był nieoceniony, w szczególności w budowanie nowej nazwy firmy. Jesteśmy pewni, że nasza nowa identyfikacja wizualna pomoże nam pomyślnie zintegrować wszystkie nasze działania biznesowe." - dodaje Alison Brink.
Greg Goodman, Group CEO, stwierdził, że udana globalna ekspansja firmy stała się podstawą utworzenia nowej identyfikacji wizualnej:
"Nasza identyfikacja wizualna została stworzona by odzwierciedlić zintegrowany charakter wszystkich naszych działań biznesowych. Jednak sposób w jaki prowadzimy biznes nie zmieni się. Nasi pracownicy i koncentracja na potrzebach klientów nadal będą stanowić trzon naszej firmy i będą czynnikiem determinującym dalszy udany rozwój na nowych rynkach."
Nad globalnym projektem zmiany marki pracowały agencje australijskie. Za opracowanie strategii zmiany marki odpowiadała agencja Brand Architecture International. Wraz z agencją Yellow (wcześniej Design Works) była ona również odpowiedzialna za część wykonawczą.
Dołącz do dyskusji: Macquarie Goodman wprowadza nową markę