Polska stacja wraca do starej nazwy. Niebawem dwa nowe kanały
Choć niemal rok temu KRRiT zgodziła się na zmianę nazwy kanału 13 na WakacjeTv, to stacja nie zmieniła szyldu. – Wracamy do starej nazwy – mówi Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, główny akcjonariusz Astro. Z naszych informacji wynika, że kanał WakacjeTv ruszy jako projekt niezwiązany z tą firmą. Na koncesję czeka też Dolce Vita TV.
Jesienią ub.r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaakceptowała wniosek spółki Astro o zmianę nazwy stacji 13 na WakacjeTv. W sieciach kablowych i serwisach streamingowych dalej można jednak oglądać „trzynastkę”, która emituje głównie programy rozrywkowe, muzyczne, motoryzacyjne z nieistniejących już od 2015 roku kanałów Next, tworzonych kiedyś przez producenta „Familiady”.
Za projektem Wakacje TV stoi m.in. Zbigniew Adamkiewicz, były szef Agencji Produkcji Telewizyjnej i Filmowej Telewizji Polskiej. Zapowiadał, że w ofercie kanału znajdą się ciekawe miejsca na wypoczynek w Polsce i na świecie. Programy stacji miały dotyczyć najpiękniejszych plaży, jachtów, hoteli, smacznych kuchni regionalnych, najciekawszych zabytków. Kanał miał pokazywać nie tylko drogie sposoby spędzania wolnego czasu, ale także te na każdą kieszeń.
W pierwszej kolejności ruszy Dolce Vita TV
Astro w ostatnich miesiącach musiało się mierzyć z konfliktem między akcjonariuszami i problemami finansowymi kanału News24.
Aby Adamkiewicz złożył wniosek o koncesję na nadawanie WakacjeTv, wcześniej musi dojść do zmiany nazwy 13. - Nie wpłynął taki wniosek. W październiku ubiegłego roku zmienili nazwę z 13TV na WakacjeTv - informuje Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT.
Co na to Adamkiewicz? - Wysłałem pismo do Ryszarda z prośbą o jak najszybszą zmianę nazwy kanału na 13. Nazwa WakacjeTv jest zastrzeżona. Nie zrealizowaliśmy naszej umowy. W związku z tym wracamy do poprzedniego stanu posiadania. My zostajemy przy znaku towarowym i contencie, a Ryszard zostaje przy swoich pieniądzach czy też ich braku i ze swoim kanałem. Wakacjetv będziemy robić w tym samym składzie, co Dolce Vita TV. To będzie kanał w ramach tej samej spółki-matki, ale jako osobne przedsięwzięcie. Jeżeli on nie zmieni nazwy, to my wystąpimy ze stosownym wnioskiem, ponieważ nazwa jest zastrzeżona i opatentowana – zapewnia Wirtualnemedia.pl.
W marcu informowaliśmy, że pracuje on też nad kanałem Dolce Vita TV, który będzie poświęcony luksusowemu życiu. W ofercie mają znaleźć się programy poświęcone modzie, biżuterii, jachtom, rezydencjom, SPA, luksusowym miejscom. Koncesja pozwoli na emisję zarówno drogą satelitarną, jak i w sieciach kablowych. Stacja czeka na koncesję KRRiT. Według Adamkiewicza, stosowna decyzja może zapaść nawet na najbliższym posiedzeniu regulatora. Wówczas możliwy będzie szybki start kanału. - Kolejne posiedzenie jest zaplanowane na początek września - informuje Wirtualnemedia.pl Brykczyńska z KRRiT.
Dołącz do dyskusji: Polska stacja wraca do starej nazwy. Niebawem dwa nowe kanały
Pieniądze. Na śmieciowych programach zarabia się relatywnie sporą kasę (w stosunku do nakładów). Większość ludzi włącza telewizor na cały dzień, aby coś brzęczało i migało. Nieważne co. I dla takich ludzi są te śmieciowe programy.