Millenialsom i "zetkom" smartfon służy do robienia zdjęć
Najważniejszą funkcją smartfona według młodych Europejczyków jest robienie zdjęć, telefonowanie i SMS-owanie. "Zetki" (15-24 lata) traktują smartfona jako narzędzie rozrywki, do pracy zaś używają ich millenialsi (25-38 lat)
Kantar Millward Brown przebadał 1800 użytkowników smartfonów w wieku 15-38 lat w sześciu krajach Europy. Ankietowani proszeni byli o wskazanie głównej funkcjonalności smartfona. Prym wiodą tradycyjne funkcje dzwonienia i pisania SMSM-ów (odpowiednio 92 proc. i 83 proc.), ale i fotografowanie (87 proc.), korzystanie z mediów społecznościowych (78 proc.), czytanie e-maili (83 proc.) i przeszukiwanie internetu (80 proc.).
Kobiety lubią mieć pod ręką społecznościówki
Panie bardziej niż panowie smartfony traktują jako narzędzia do korzystania z social mediów (83 proc. vs 73 proc. ), fotografowania (91proc. vs 84proc.) i wysyłania oraz odbierania wiadomości tekstowych (90proc. vs 77proc.).
Y do pracy, Z do gry
Przedstawiciele pokolenia Z (wiek 15 - 24 lata) chętniej używają smartfonów w celach rozrywkowych, do grania i komunikowania się ze znajomymi przez media społecznościowe.
Starsze od nich pokolenie Y, w wieku 25-38 lat, znacznie częściej postrzegają swój smartfon jako narzędzie pracy i „tradycyjnej” komunikacji (sprawdzanie poczty elektronicznej, rozmowy, SMS-y i MMS-y).
Do czego smartfon Polakowi, Węgrowi, Finowi?
Polscy ankietowani używają smartfonów do komunikacji, uwieczniania ważnych momentów i surfowania po internecie. Czechów wyróżnia upodobanie do grania na smartfonach. Zarówno Polacy jak i Czesi stosunkowo częściej wysyłają SMS-y i MMS-y oraz korzystają z funkcji takich jak budzik i kalkulator.
Młodzi Finowie najintensywniej w badanej grupie korzystają z komunikatorów (78 proc.). Węgrzy nie lubią SMS-ów i MMS-ów , za to bardziej komunikatory internetowe (61 proc.).
Badanie konsumencie przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie marki Honor. Badanie przeprowadzone metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interviewing) na próbie n=1800 użytkowników smartfonów w wieku 15-38 w 6 krajach: Polsce, Czechach, Finlandii, Serbii, Grecji i na Węgrzech (n=300 na kraj).
Dołącz do dyskusji: Millenialsom i "zetkom" smartfon służy do robienia zdjęć