SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ostrzeżenie dla klientów UPC przed oszustami

Specjaliści z zespołu CERT Polska ostrzegają klientów firmy UPC przed oszustami wyłudzającymi dane do logowania do serwisu.

Eksperci CERT Polska zespołu NASK poinformowali, że odnotowują kampanię phishingową, w której zagrożeni są klienci firmy UPC. „Właściciele kont pocztowych otrzymują wiadomości, w których przestępcy podszywają się pod administrację portalu” - wyjaśniła NASK.

Dodała, że w treści wiadomości zaleca się przeprowadzenie aktualizacji, która ma na celu wzmocnienie bezpieczeństwa konta oraz jego szybszą i bardziej efektywną obsługę. „W rzeczywistości kliknięcie w zawarty w treści wiadomości link przenosi do strony phishingowej wyłudzającej dane logowania do serwisu UPC” - podała NASK.

Przejęte konta pocztowe są następnie wykorzystywane przez przestępców do dalszych szkodliwych działań.

Koniec UPC Polska

Przed tygodniem do historii przeszła strona internetowa UPC Polska. Osoby odwiedzające witrynę upc.pl są przekierowywane na play.pl. W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. W kwietniu 2022 roku sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Niedługo później ruszyła kampania reklamowa pod hasłem „UPC przeszło do Play”. Mocno ograniczono wydatki na marketing samego UPC Polska.

Na początku lutego pracownicy UPC Polska przenieśli się z biurowca Spark przy al. Solidarności na warszawskiej Woli do biurowca Neopark na Mokotowie, gdzie siedzibę ma operator Play. W kwietniu portal Wirtualnemedia.pl informował, że docelowo dojdzie do rebrandingu UPC Polska na Play. - Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki - komentowało te doniesienia biuro prasowe Play.

Pod koniec maja UPC Polska wprowadził pakiety telewizyjne Play dla nowych abonentów. Obejmowały 157 kanałów zamiast dotychczasowych 189. Atutem tej oferty miała być jednak swoboda w wyborze wykupywanych co miesiąc serwisów streamingowych. W ostatnich miesiącach Play dołączył część stacji, których nie miał w pakietach, a były one częścią oferty UPC. Dodano kanały: TVP Info, TVP Kultura, TVP Sport, TVP Nauka i Alfa TVP, TV Republika, a ostatnio także Eurosport 2. W pakietach Play wciąż nie są oferowane: TVP Historia, TVP ABC, TVP Seriale, TVP Rozrywka, TVP Kobieta, TVP Polonia, TVP Dokument, TVP World, TVP HD, Belsat, Adventure, AXN Spin, Bollywood TV, DocuBox, Fashion TV, FightBox, FightKlub, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FilmBox Extra, FilmBox Family, FilmBox Premium, Ginx E-sports TV, Golf Channel, Kino TV, Mezzo, Mezzo Live, Novela TV, Sky News, SportKlub i Top Kids.

Latem Play ograniczył liczbę salonów i wysp sprzedażowych UPC w centrach handlowych. Część placówek, które były w innych lokalizacjach przemianowano na Salony Obsługi i Sprzedaży Play. 31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. - Formalne połączenie Play i UPC nie wiąże się z odejściem osób na stanowiskach dyrektorskich. Zarząd spółki pozostaje bez zmian - tłumaczyło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play.

Dołącz do dyskusji: Ostrzeżenie dla klientów UPC przed oszustami

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Tylko Play nic nie wie.Po przejęciu UPC co chwila połączenia od doradców by zmienić ofertę na Play.I ciekawe że połączenia są od innych dostawców usług internetowych i TV.Dowiedziałem się,że wiele numerów kontaktowych byli pracownicy przenieśli ze sobą do innych firm.Play wielu osobom podziękowała a wiele salonów UPC
0 0
odpowiedź
User
Rrrr
Cały czas tylko jeden temat klienci UPC ile można o tym pisać nie znudził się już wam ten temat. 😡
0 0
odpowiedź