Komunikacja cyfrowa ważna dla internautów przy zakupach
Prawie dla wszystkich aktywnych internautów przy wyborze produktów i usług przydatna jest komunikacja online - wynika z badania IAB Polska.
97% ankietowanych użytkowników sieci dokonało kiedykolwiek zakupu przez internet, a 95% rozważa e-zakupy w przyszłości.
Kluczową rolę w procesie zakupowym odgrywa komunikacja cyfrowa. Do najważniejszych źródeł informacji należy reklama, czyli tzw. "media paid" (90%).
Kolejne pod względem ważności są tzw. "media owned", czyli wszelkie kanały kontrolowane przez markę, takie jak strona www, profil marki w serwisie społecznościowym, mobilna wersja serwisu, aplikacja, sklep internetowy, wirtualny katalog itp. - wymienia je przeszło trzy czwarte badanych (76%).
Duże znaczenie mają także opinie w sieci, tworzone przez internautów, czyli tzw. "media earned" - są one wsparciem w procesie zakupowym dla ponad dwóch trzecich badanych (67%). W sumie 95% badanych korzysta z różnych form komunikacji cyfrowej w procesie zakupowym produktów i usług.
Badanie IAB U&A 2012’Q4 zostało zrealizowane w grudniu 2012 roku metodą wywiadów internetowych CAWI na panelu ResearchNow. Objęto nim 797 polskich aktywnych użytkowników sieci, czyli osoby które korzystają z internetu codziennie lub prawie codziennie. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlać populację aktywnych internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz województwo. Struktura została oparta o dane z badania NetTrack MillwardBrown.
Dołącz do dyskusji: Komunikacja cyfrowa ważna dla internautów przy zakupach