Kompania Piwowarska reaktywuje piwo 10,5
Do sklepów w największych miastach ponownie trafiło piwo 10,5, popularne kilkanaście lat temu. Produkująca je Kompania Piwowarska chce sprawdzić, czy sięgną po nie 30- i 40-latkowie.
Piwo 10,5 pierwszy raz trafiło do sprzedaży w połowie lat 90. Wspierała je szeroko zakrojona kampania reklamowa (patrz wideo poniżej), obejmująca m.in. sponsoring drużyny koszykarskiej 10,5 Basket Club Poznań. Claim marki brzmiał „Welcome to the club”, a jej grupą docelową byli głównie młodzi ludzie.
Po kilku latach 10,5 zanotowało jednak duży spadek sprzedaży i zostało wycofane ze sprzedaży. Kompania Piwowarska wyjaśnia, że młodzi konsumenci tego piwa wraz z wchodzeniem w dorosłość i zakładaniem rodzin sięgali po inne marki, tymczasem komunikacja 10,5 pozostała w stylistyce młodzieżowej.
Jednak w ostatnich tygodniach w wybranych małych sklepach w największych miastach znów pojawiło się piwo 10,5. Jest dostępne w półlitrowych puszkach kosztujących 3,70 zł. W porównaniu z latami 90. nie zmieniła się znacząco identyfikacja wizualna marki.
Przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej tłumaczą, że na razie testują, czy na 10,5 jest duże zapotrzebowanie ze strony konsumentów. Szczególnie interesują ich obecni 30- i 40-latkowie, którzy mogą sięgnąć po to piwo z sentymentu. - Jeżeli produkt się przyjmie, rozważymy jego produkcję na większą skalę - zapowiada Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy firmy.
10,5 to kolejna marka sprzed dekad reaktywowana w ostatnich latach. W 2011 roku FoodCare do sprzedaży ponownie wprowadził napój Frugo. W jego pierwszych kampaniach po reaktywacji wykorzystywane nawet były stare spoty, ale od kilku miesięcy markę wspierają już nowe reklamy (bieżąca kampania przebiega pod hasłem „Owoc kultury” - przeczytaj o niej więcej i obejrzyj spot).
Z kolei półtora miesiąca temu na rynek wrócił Pewex - jako serwis społecznościowy, w którym z czasem ma pojawić się możliwość kupna produktów związanych z PRL-em (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska reaktywuje piwo 10,5