Kolporter wycenił swoją sieć saloników na 60-80 mln zł
Wystawiona na sprzedaż przez Kolportera sieć salonów prasowych może być warta 60-80 mln zł, wynika z informacji "Dziennika Gazety Prawnej". Według gazety, spółka uważa, że jej zakupem zainteresowanych jest kilkanaście podmiotów, ale jedyną firmą, która publicznie zadeklarowała zainteresowanie jest Ruch.
"Rzeczywista wycena różni się od szacunków" - powiedział "Dziennikowi Gazeta Prawna" rzecznik Kolportera Maciej Topolski. Według informacji dziennika Ruch chciałby przejąć jedynie 400 z 900 saloników Kolportera. Przedstawiciele Ruchu nie skomentowali jednak tej informacji.
"Dziennik Gazeta Prawna" ocenia, że uzyskanie wysokiej ceny będzie trudne, bo w ubiegłym roku właściciel salonów, spółka Kolporter Sieci Handlowe, miała stratę netto.
Topolski deklaruje jednak, że sieć salonów jest rentowna, a strata była spowodowana przez zlikwidowane już 24 Salony Multimedialne.
Pod koniec września prezes Ruchu Włodzimierz Biały informował, że finalizacja umowy zakupu sieci saloników jest - jego zdaniem - możliwa jeszcze w tym roku. Zaznaczył, że spółka złożyła zapytanie w sprawie wstępnej oferty Kolporterowi, ale (wówczas) nie otrzymała jeszcze odpowiedzi.
Spółka Ruch miała 28,84 mln zł jednostkowej straty netto w I poł. 2009 roku wobec 6,22 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 31,18 mln zł wobec 12,50 mln zł straty rok wcześniej. Przychody wyniosły 1963,15 mln zł wobec 2069,04 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Kolporter wycenił swoją sieć saloników na 60-80 mln zł