SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Klienci Neostrady oczekują tanich i uczciwych ofert dostępu do sieci

Wielu byłych i obecnych użytkowników usługi Neostrada (oferowanej przez Orange) nie akceptuje faktu przymusowego zakupu innych usług w pakiecie, jak często ma to miejsce w przypadku łącznej sprzedaży dostępu do internetu oraz telefonu stacjonarnego. Część chętnie zrezygnowałaby z konieczności posiadania telefonu stacjonarnego, gdyby nie wiązało się to z dodatkowymi opłatami - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Trzy czwarte obecnych klientów Neostrady nadal posiada telefon stacjonarny, a pozostałe 25 proc. płaci obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Dodatkowo prawie 20 proc. posiadających telefon stacjonarny płaci za niego, choć w ogóle go nie używa lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa badanych, którzy posiadają telefon stacjonarny wraz z usługą Neostrada zrezygnowałaby z niego, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza.

Chęć rezygnacji z numeru stacjonarnego wynika bezpośrednio z częstotliwości wykorzystywania posiadanego telefonu przez respondentów. Zdecydowana większość ankietowanych (ponad 80 proc. obecnych i byłych klientów Neostrady) nie akceptuje faktu przymusowego zakupu innych usług w pakiecie podczas zakupu dostępu do internetu stacjonarnego.

Obecni klienci Neostrady jako element, który ich zdaniem jest ukrywany najczęściej przez operatorów internetu, wskazywali konieczność płacenia abonamentu telefonicznego lub opłaty za utrzymanie łącza (58 proc.). Natomiast byli klienci Neostrady najczęściej wskazywali w tym kontekście na fakt przymusowego dołączania niechcianych usług dodatkowych (51 proc.).

Byli klienci Neostrady zrezygnowali z tej usługi z powodu wysokiej ceny łącza (39 proc.), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38 proc.), niskiej prędkości internetu (29 proc.), zmiany miejsca zamieszkania (24 proc.) oraz złej jakości obsługi klientów (23 proc.). Obecnie najczęściej korzystają oni z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32 proc. wskazań), a następnie Netii (20 proc.), UPC (18 proc.), Vectry (11 proc.), Multimediów (8 proc.) i Dialogu (2 proc.).

Większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu. Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla obecnych klientów Neostrady operatorzy to Netia (35 proc.), UPC (19 proc.), Vectra (16 proc.), Multimedia (9 proc.) i Dialog (8 proc.).

Natomiast byli klienci Neostrady - oprócz Orange Polska, na którą wskazuje 57 proc. ankietowanych - w większym stopniu dostrzegają dostępność innych dostawców, wskazując takich jak Netia (52 proc.), UPC (36 proc.), Vectra (26 proc.), Multimedia (16 proc.), Dialog (12 proc.) oraz innych operatorów (39 proc.), w tym także mobilne usługi.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC rynek i Opinia w dniach 27 czerwca - 3 lipca 2014 r. techniką CAWI na próbie N=822 dorosłych internautów. Próba miała charakter kwotowy (obecni i byli użytkownicy Neostrady).

Dołącz do dyskusji: Klienci Neostrady oczekują tanich i uczciwych ofert dostępu do sieci

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Znawca
Klienci Neostrady oczekują tanich i uczciwych ofert dostępu do sieci - hehe. To oni potrzebowali badan i tylu lat żeby dojść do tego wniosku? Ciekawe ile na to poszło pieniędzy. Gratulujemy Orange kadry menadżerskiej. Nie ma co. Profesjonaliści.
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Sama prawda. Niska jakość usługi (prędkość) i konieczność utrzymania telefonu stacjonarnego skłoniły mnie do rezygnacji z Neostrady.
Dziwna jest tylko obecność Netii jako alternatywnego dostawcy, bo Netia przeważnie świadczy usługi na łączu Orange i również pobiera opłatę ze utrzymanie łącza. Trudno to nazwać alternatywą.
Prawdziwą alternatywą są kablówki, które żadnych opłat za utrzymanie łącza nie doliczają - ta opłata jest w cenie usługi.
0 0
odpowiedź
User
justa
to chyba naturalne, każdy operator jak dizerżawi łącze pobiera opłatę, bo taka jest płacona innemu operatorowi. Gorzej jeżeli taką opłatę nalicza sobie na swoich łączach, w netii tak nie ma na bank- sama nie mam takowej na fakturze.
0 0
odpowiedź