„Jestem mamy i taty” - kampania Rzecznika Praw Dziecka o rozwodzie (wideo)
Rusza kampania społeczna „Jestem mamy i taty” prowadzona pod egidą Rzecznika Praw Dziecka. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy Telescope i Media On.
Głównym założeniem kampanii jest zwrócenie uwagi na sytuację dziecka w momencie rozwodu rodziców oraz uświadomienie im, że często stawiają je w sytuacji konfliktu lojalnościowego wobec nich. Przypomina także, że każde dziecko ma prawo do kontaktów z obojgiem rodziców.
- Często piszą do mnie same dzieci o wikłaniu ich w sprawy rozwodowe, manipulowaniu, ograniczaniu kontaktów z drugim rodzicem, czy wymuszaniu poparcia dla jednej ze stron. Dzieci proszą o pomoc, bo nie chcą być kartą przetargową w rozgrywkach opiekunów. Nie radzą sobie z tą sytuacją, która najzwyczajniej je przerasta. Dorośli nie zawsze potrafią odłożyć ambicje na bok i priorytetowo potraktować prawa i potrzeby dziecka, które - tutaj powiem brutalnie - nie prosiło się na świat i nie miało żadnego wpływu na wybór swoich rodziców - komentuje Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.
Kampania potrwa do końca czerwca. W rozgłośniach radiowych działania ruszyły na początku marca, natomiast ich telewizyjna odsłona zacznie się 14 marca. Spoty będą emitowane w głównych stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVN i Polsat). Działania prowadzone będą również w kinach Cinema City i Multikino oraz w prasie. Obecnie trwają ustalenia, w jaki sposób kampania będzie komunikowana w internecie.
Za kreację spotów oraz strategię komunikacji odpowiada agencja Telescope. Pozyskaniem mediów zajęły się Biuro Rzecznika Praw Dziecka oraz dom mediowy Media On.
Dołącz do dyskusji: „Jestem mamy i taty” - kampania Rzecznika Praw Dziecka o rozwodzie (wideo)