Itaka, Neckermann i Rainbow najaktywniejszymi reklamodawcami w branży turystycznej
W internecie najaktywniejszymi reklamowo touroperatorami są Itaka, Neckermann i Rainbow, które rywalizowały z agregatami ofert - Travelplanet i Wakacje.pl. "Last minute" jest najczęstszą frazą w reklamach digitalowych branży turystycznej - wynika z raportu agencji digital marketingowej Whites.
Agencja Whites przeanalizowała w swoim raporcie, jak promuje się w internecie branża turystyczna. Podstawą badania były dane z Google Ads.
Z raportu wynika, że spośród touroperatorów najaktywniej w internecie promowały się Itaka, Neckermann i Rainbow. Neckermann był jednym z reklamodawców pojawiających się na największym zestawie fraz kluczowych, jednak w większość przypadków jego reklama wyświetlała się poniżej wyników organicznych.
Objaśnienie wykresu: Na osi Y znajdują się nazwy poszczególnych domen, a oś X pokazuje częstotliwość występowania danej domeny we wszystkich analizowanych reklamach. Dodatkowo reklamy zostały podzielone, na te które pojawiają się na dole i górze wyników wyszukiwania. Wykres zawiera podział na wyniki mobilne i desktopowe.
Treści reklam w branży turystycznej
Analitycy z Whites zbadali także treść reklam tekstowych, które pojawiły się w wynikach wyszukiwania na zdefiniowane frazy. Badacze zdefiniowali następujące grupy fraz: "promocja", "cena", "all inclusive", "last minute".
Okazuje się, że spośród wyżej wymienionych fraz, w reklamach najczęściej był wykorzystywany zwrot "Last minute".
Autorzy analizy wskazują, że firmy w branży turystycznej stosunkowo rzadko podają cenę w reklamach Adwords (tylko 17 proc.). Sytuacja ta może wynikać z dynamicznych zmianach cen i trudności w automatyzacji powiązywania cen w treści reklam z tymi na stronie, oceniają eksperci agencji Whites.
Itaka jako jedyna z branżowej czołówki w reklamach w Google podaje ceny (pada w 78 proc. komunikatów). Neckermann i Dreamtours komunikują głównie zniżki i rabaty. Portal Wakacje.pl nie podaje w reklamach rabatów ani cen.
W ramach analizy eksperci Whites pobrali dane dla 7616 zapytań turystycznych i blisko 230 tysięcy reklam tekstowych. 94 proc. wyników na badane frazy kluczowe zawierało wyniki płatne.
Dane do analizy pozyskano z Google Ads. Następnie użyto Google Suggest do ich wzbogacenia. Na końcu zostały wybrane frazy o najwyższym potencjale z całej puli danych. Scraping wyników został zrealizowany dla języka polskiego, z polskiego IP oraz był powtórzony 3-krotnie w ciągu jednego dnia. Analiza została przeprowadzona 25 lipca i trwała ok. 8 godzin (13:00 - 20:30 CEST).
Dołącz do dyskusji: Itaka, Neckermann i Rainbow najaktywniejszymi reklamodawcami w branży turystycznej