Internetowy second hand Sellpy wchodzi do 20 krajów, będzie korzystać z magazynu w Polsce
Internetowy sklep z używaną odzieżą Sellpy, którego większościowym udziałowcem jest szwedzka firma odzieżowa H&M, rozszerza swoją działalność o 20 kolejnych krajów. Będzie korzystać z magazynu zlokalizowanego w Polsce.
Sellpy powstał w 2014 roku. Jego większościowym udziałowcem jest szwedzka firma odzieżowa H&M, która obecnie posiada w nim 70 proc. udziałów.
Najpierw działał w Szwecji, od ubiegłego roku w Niemczech, a od lutego br. działa też w Holandii i Austrii. Firma poinformowała w wydanym komunikacie, że chce uruchomić Sellpy w 20 kolejnych krajach Europy za pośrednictwem strony internetowej sellpy.com. Nazw nowych lokalizacji na razie nie podano.
Gustav Wessman, szef ekspansji w Sellpy powiedział w rozmowie z Reuters, że używana odzież jest jedną z najszybciej rozwijających się kategorii w branży modowej. Zdradził też, że dotychczas H&M zainwestował w rozwój platformy ok. 20 mln euro.
Poinformowano również, że Sellpy rozpoczęło właśnie współpracę z H&M, a w jej wyniku firma zyskała dostęp do magazynu szwedzkiej marki odzieżowej w Polsce, w Poznaniu. Umowa pomiędzy firmami obejmuje również usługi związane z obsługą zamówień, kontrolą jakości odzieży i dystrybucją.
W komunikacie przekazano, że wszelkie procesy związane z usługami dotyczącymi obiegu zamkniętego Sellpy mają być obsługiwane przez zespół Global Logistics Region East Europe, który jest częścią globalnego łańcucha dostaw Grupy H&M.
Sellpy podaje, że dotychczas za pośrednictwem platformy sprzedano ponad 9 mln używanych ubrań.
Dołącz do dyskusji: Internetowy second hand Sellpy wchodzi do 20 krajów, będzie korzystać z magazynu w Polsce