Internetowe komunikatory zwiększają wydajność pracowników
Badacze z Ohio State University i University of California doszli do wniosku, że korzystanie przez pracowników z komunikatorów internetowych wcale nie wpływa negatywnie na poziom ich wydajności.
Co więcej, u zatrudnionych osób korzystających z komunikatorów w trakcie pracy zaobserwowano mniej przerw niż u ich kolegów, którzy z nich nie korzystają - informuje serwis The Inquirer.
Badanie odrzuca powszechne przekonanie, że internetowe komunikatory prowadzą do spadku wydajności pracowników. Wcześniej wielu badaczy spekulowało, że komunikatory są wykorzystywane dodatkowo obok telefonów i poczty e-mail. Tymczasem omawiane badanie pokazuje, że stanowią one zastępstwo dla innych, bardziej przeszkadzających w pracy form komunikacji.
Co prawda według autorów badania korzystanie z komunikatorów skutkuje częstszymi rozmowami przez komputer, ale takie rozmowy są krótsze i bardziej zwięzłe. Badacze podkreślają też, że dzięki swojej unikalnej strukturze, komunikatory pozwalają użytkownikom na kontrolowanie kiedy i jak komunikują się ze współpracownikami. Mogą oni też określać poziom swojej dostępności i odwlekać swoje odpowiedzi na bardziej wygodny dla siebie czas, a ponieważ ignorowanie wiadomości jest tutaj społecznie akceptowane, wielu użytkowników korzysta z komunikatorów aby po prostu odłożyć niewygodne rozmowy.
W badaniu udział wzięło 912 osób pracujących w biurze przez co najmniej 30 godzin tygodniowo i korzystających w ciągu jednego dnia roboczego przez co najmniej 5 godzin z komputera.
źródło: The Inquirer
Dołącz do dyskusji: Internetowe komunikatory zwiększają wydajność pracowników