23,5 mln Polaków korzysta z internetu, Facebook popularniejszy niż Wirtualna Polska
Z internetu korzysta 77,6 proc. Polaków, czyli 23,5 mln mieszkańców naszego kraju. Pod względem spontanicznej rozpoznawalności Facebook wyprzedził Wirtualną Polskę i zbliżył się do liderującego Onetu.
Według badania NetTrack w ub.r. korzystanie z internetu zadeklarowało 77,6 proc. Polaków w wieku 15-75 lat. To o 1,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.
Liczba internautów w ub.r. została oszacowana na 23,49 mln.
Wśród internautów jest nieznacznie więcej kobiet niż mężczyzn. Udział użytkowników w wieku 60 lat i więcej przekroczył 10 proc.
37,44 proc. internautów mieszka na wsi, a 6,76 proc. - w największych miastach (w tym 4,89 proc. w Warszawie). 30,6 proc. ma wyższe wykształcenie.
Profil internautów |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2016 |
Płeć |
|
mężczyźni |
49,72% |
kobiety |
50,28% |
Wiek |
|
15-24 lata |
18,67% |
25-39 lat |
36,37% |
40-59 lat |
34,52% |
60 lub więcej |
10,44% |
Miejsce zamieszkania |
|
Warszawa |
4,89% |
miasta ponad 500 tys. |
6,76% |
miasta 200-499 tys. |
9,81% |
miasta 100-199 tys. |
9,02% |
miasta 50-99 tys. |
7,40% |
miasta 20-49 tys. |
11,97% |
miasta 10-19 tys. |
7,33% |
miasta do 10 tys. |
5,38% |
wieś |
37,44% |
Wykształcenie |
|
podstawowe |
12,83% |
zasadnicze zawodowe |
17,85% |
średnie |
38,82% |
wyższe |
30,06% |
Portal Onet spontanicznie rozpoznaje 58,78 proc. internautów, Facebooka - 58,69 proc., a Wirtualną Polskę - 56,64 proc. Facebook wyprzedził pod tym względem Wirtualną Polskę.
Najpopularniejsze serwisy |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2016 |
Znajomość spontaniczna |
|
ONET (www.onet.pl) |
58,78% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
58,69% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
56,64% |
GOOGLE (www.google.pl) |
50,46% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
47,13% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
35,82% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
35,80% |
O2 (www.o2.pl) |
15,57% |
NK.PL (www.nk.pl) |
14,82% |
GAZETA.PL (www.gazeta.pl) |
12,98% |
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? |
|
GOOGLE (www.google.pl) |
82,10% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
71,98% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
65,52% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
63,11% |
ONET (www.onet.pl) |
49,84% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
36,40% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
30,84% |
CENEO (www.ceneo.pl) |
29,52% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
28,65% |
FILMWEB (www.filmweb.pl) |
16,53% |
Badanie zostało zrealizowane przez firmę Kanta Millward Brown w formie wywiadów bezpośrednich i telefonicznych. Przeprowadzono 15 542 wywiadów.
Dołącz do dyskusji: 23,5 mln Polaków korzysta z internetu, Facebook popularniejszy niż Wirtualna Polska