IDC: ponad 18 mln urządzeń wearables sprzedanych w II kwartale, Apple za Fitbit
Apple zadebiutowało na rynku urządzeń z kategorii wearables na drugim miejscu, niewiele tracąc do Fitbit - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W II kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 18,1 miliona urządzeń wearables - o 223,2 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (5,6 mln).
Liderem rynku była firma Fitbit, która sprzedała 4,4 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 158,8 proc. r/r) i zdobyła 24,3 proc. udziału w rynku. Apple zadebiutowało ze swoim zegarkiem Apple Watch, których sprzedaż według szacunków IDC sięgnęła 3,6 miliona sztuk, co dało 19,9 proc. rynkowego udziału.
Top 5 największych dostawców urządzeń wearables w II kwartale br. uzupełniają firmy Xiaomi, Garmin i Samsung.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW URZĄDZEŃ WEARABLES W II KW. 2015 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
II KW. 2014 SPRZEDAŻ |
II KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU |
II KW. 2015 SPRZEDAŻ |
II KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Fitbit |
1.7 |
30.4% |
4.4 |
24.3% |
158.8% |
2. Apple |
- |
- |
3.6 |
19.9% |
- |
3. Xiaomi |
- |
- |
3.1 |
17.1% |
- |
4. Garmin |
0.5 |
8.9% |
0.7 |
3.9% |
40.0% |
5. Samsung |
0.8 |
14.3% |
0.6 |
3.3% |
-25.0% |
Pozostałe |
2.6 |
46.4% |
5.7 |
31.5% |
119.2% |
SUMA |
5.6 |
100.0% |
18.1 |
100.0% |
223.2% |
Dołącz do dyskusji: IDC: ponad 18 mln urządzeń wearables sprzedanych w II kwartale, Apple za Fitbit