Gry-Online ze wzrostem wpływów o 9 proc., zysk zmalał do 496 tys. zł
W ub.r. przychody firmy Gry-Online (należy do niemieckiego koncernu Webedia) zwiększyły się o 8,9 proc. do 6,02 mln zł, a zysk netto spadł z 703,7 do 495,6 tys. zł. Spółka rozwija swój anglojęzyczny serwis Gamepressure.com i obecność w mediach społecznościowych.
Do Gry-Online należą serwisy dotyczące gier wideo: Gry-Online.pl, TVgry.pl, Gameplay.pl oraz anglojęzyczny Gamepressure.com. Firma zarabia nie tylko na sprzedaży ich oferty reklamowej, lecz także na płatnych treściach - zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak też firm.
W obszarze reklamowym sprzedaż jest realizowana bezpośrednio i poprzez brokerów. - Stopniowo coraz większe znaczenie w tym obszarze zaczyna odgrywać sprzedaż reklamy dla klientów nie-endemicznych (czyli spoza branż gier, filmu i sprzętu RTV/IT - przyp.), jak również akcje specjalne, w tym związane z e-sportem (w ramach marki własnej FriendlyFire) oraz produkcją wydarzeń online i transmisji video live - napisano w sprawozdaniu Gry-Online.
Użytkownikom indywidualnym firma oferuje m.in. płatny dostęp do treści (na Gry-Online.pl działa system subskrypcyjny), poradniki do gier w formie e-booków, a firmom (m.in. wydawcom i dystrybutorom gier, innym serwisom i sklepom internetowym) także licencje na treści.
Gry-Online w raporcie nie poinformowały, ile wyniosły w ub.r. przychody z każdego z tych źródeł. Podano natomiast, że wpływy ze sprzedaży krajowej zmalały rok do roku z 3,2 do 2,94 mln zł, a z eksportowej - z 2,3 do 3,36 mln zł.
Przychody sprzedażowe firmy poszły w górę z 5,5 do 6,3 mln zł, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów zmalał z 28,4 do -275,7 tys. zł.
Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Gry-online.pl zanotowały 2,25 mln realnych użytkowników i 29,66 mln odsłon. Natomiast według danych firmy Gamepressure.com miało 4,7 mln unikalnych użytkowników osiągnęła i 19,58 mln odsłon.
Koszty 19 proc. w górę
Gry-Online w ub.r. poniosły 5,52 mln zł wydatków operacyjnych, po wzroście o 19,4 proc. z 4,62 mln zł rok wcześniej.
Nakłady na usługi obce poszły w górę z 1,97 do 2,5 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,35 do 1,65 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 202,7 do 263 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 255,3 do 325,5 tys. zł. Za to wydatki na amortyzację zmalały z 794 do 722,6 tys. zł.
Spółka w sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. na Gry-Online.pl zaczęto publikować treści o filmach i serialach, a na Gamepressure.com pojawiły się działy wiadomości i publicystyki, jednocześnie utworzono osobny zespół redakcyjny. Ponadto firma zmodernizowała swoje serwisy o grach typu F2P, wprowadzając do oferty gry mobilne, oraz rozwijała profile w mediach społecznościowych, przede wszystkim YouTubie, Twitchu i Facebooku.
Zysk w dół, 479 tys. zł na dywidendę
Dużo wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów przełożył się na spadek wyników rentowności Gry-Online, mimo że pozostałe wpływy operacyjne zwiększyły się ze 139 do 269,6 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmalały z 239,7 do 124,2 tys. zł.
Zysk sprzedażowy spółki poszedł w dół z 912,2 do 505,7 tys. zł, zysk operacyjny - z 811,5 do 651,2 tys. zł, zysk brutto - z 872,7 do 622,5 tys. zł, a zysk netto - z 703,7 do 495,6 tys. zł.
W minionej dekadzie Gry-Online dwukrotnie zmieniały właściciela. W 2011 roku 51 proc. ich akcji kupił Empik, a pod koniec 2016 roku przejął pozostałe 49 proc. W połowie 2017 roku sprzedał spółkę niemieckiemu koncernowi Webedia Group.
Na początku czerwca Webedia na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy zdecydowała, że z zeszłorocznego zysku osiągniętego przez Gry-Online 478,6 tys. zł zostanie jej wypłacone w formie dywidendy, a 17 tys. zł przeznaczone na kapitał zapasowy.
Gry-Online na br. zaplanowały m.in. rozbudowę części redakcyjnej Gamepressure.com o samodzielny zespół amerykański, uruchomienie osobnego serwisu z własną redakcją o filmach i serialach, dalszy rozwój marki FriendlyFire (zwłaszcza w zakresie współpracy z czołowymi producentami gier i organizacji turniejów e-sportowych) oraz zwiększenie udział w sprzedaży bezpośredniej spółki firm spoza branż gier, filmu i sprzętu RTV/IT.
- Zarząd ze względu na skalę gospodarczego szoku spowodowanego przez epidemię koronawirusa, jaka rozwija się na świecie, zamierza uważnie monitorować sytuację i ją oceniać oraz podejmować odpowiednie kroki w celu zminimalizowania wpływu na Spółkę problemów wynikających ze zmian warunków makroekonomicznych - zaznaczono w sprawozdaniu.
Dołącz do dyskusji: Gry-Online ze wzrostem wpływów o 9 proc., zysk zmalał do 496 tys. zł
Może właśnie w dobie pandemii i kryzysu trzeba się bardziej starać i wychodzić frontem do klientów biznesowych?