„Grazia” debiutuje jako miesięcznik za 4,50 zł. „Unikatowa koncepcja”
W czwartek 14 maja br. ukaże pierwsze wydanie magazynu „Grazia” w formule miesięcznika luksusowego. Tytuł zyska większą objętość i zmienioną zawartość. Jego cena wzrośnie natomiast do 4,50 zł - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Jak już informowaliśmy, wydawca zdecydował się na zmianę cyklu wydawniczego „Grazii” po tym jak tytuł poszerzył się jesienią ub.r. o treści z pisma luksusowego. - Pozytywne przyjęcie nowej formuły skłoniło wydawcę do zmiany częstotliwości na typową dla magazynów z segmentu luksusowego - podał Bauer w komunikacie (więcej na ten temat).
Monika Krokiewicz, wydawca magazynów luksusowych w Wydawnictwie Bauer zapowiada, że około połowę miesięcznika „Grazia” stanowić będą treści typowo magazynowe, czyli reportaże, wywiady i felietony. Resztę pisma wypełnią treści lifestylowe, czyli rozbudowane działy o modzie i urodzie, a także m.in. materiały o wnętrzach, zdrowiu i kuchni.
- To podział taki sam jak w magazynach luksusowych z najwyższej półki jak „Twój Styl” i „Pani” - podkreśla Krokiewicz. „Grazia” będzie jednak adresowana do nieco młodszej czytelniczki (kobiety w wieku od 25 do 45 lat) niż pozostałe dwa tytuły luksusowe Wydawnictwa Bauer.
Miesięcznik będzie kosztować 4,50 zł (dwutygodnik miał cenę 2,99 zł), czyli będzie tańszy niż „Twój Styl” i „Pani”, których cena wynosi 7,90 zł. Za to w cenie 4,50 zł ukazują się obecnie takie pisma luksusowe jak „Glamour” (Grupa Burda) czy „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska).
- To jednak tytuły w których część magazynowa stanowi tylko 20-30 proc. zawartości, a nie połowę jak w przypadku „Grazii”. Koncepcja, którą przygotowaliśmy dla naszego miesięcznika, jest unikatowa. „Grazia” będzie luksusowym magazynem z najwyższej półki w dobrej cenie - podkreśla Krokiewicz.
Miesięcznik „Grazia” będzie drukowany na jeszcze lepszym jakościowo papierze w należącej do Bauera drukarni BDN w Wykrotach. Czerwcowy numer pisma ukaże się w czwartek 14 maja br. w objętości 188 stron (dotąd było to 100 stron) i w nakładzie 140 tys. egz.
Wydawca nie podaje, na jaką sprzedaż odmienionego magazynu liczy. Jako dwutygodnik „Grazia” w ub.r. notowała średnią sprzedaż ogółem na poziomie 85 048 egz. Była ona aż o 38,87 proc. niższa niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
Najnowsze wydanie „Grazii” będzie promowane w telewizji (TVP1, TVP2, TVN, Polsat, kanały tematyczne) oraz w magazynach Wydawnictwa Bauer. Za kreację kampanii odpowiada Digit Art, a media zakupił dom mediowy MEC.
Dołącz do dyskusji: „Grazia” debiutuje jako miesięcznik za 4,50 zł. „Unikatowa koncepcja”