Google usprawnia Workspace. Lepsze transmisje na żywo, ściślejsza współpraca i drugi ekran w Google Meet
Google zapowiedział wprowadzenie nowych rozwiązań na platformie Workspace przeznaczonej do zdalnej pracy biurowej i komunikacji zespołowej. Wśród nadchodzących nowości są rozwiązania dla pracowników „pierwszej linii”, transmisje na żywo z dodatkowymi opcjami, a także możliwość korzystania z drugiego ekranu podczas spotkań w Google Meet.
Platforma Google Workspace została wprowadzona na rynek jesienią 2020 r. To nowa marka, pakiety usług i zintegrowane środowisko produktów, które ma inteligentnie łączyć komunikatory, narzędzia do wideokonferencji, aplikacje do współpracy nad dokumentami oraz listy zadań, wykorzystujące zabezpieczenia od Google i opierające się na infrastrukturze chmury obliczeniowej.
Frontline
Teraz Google zapowiedział stopniowe wprowadzanie do Workspace nowych rozwiązań, które mają usprawnić zdalny i hybrydowy model pracy różnych zespołów ludzkich.
Jedną z nowości jest platforma Frontline. Jak wyjaśnia Google od pielęgniarek, przez sprzedawców w sklepach spożywczych, po pracowników magazynów, pracownicy na pierwszej linii frontu odgrywali kluczową i często bohaterską rolę podczas pandemii.
Pomimo wielkiego znaczenia ich pracy, osoby te rzadko mają dostęp do tych samych narzędzi do współpracy i komunikacji, dzięki którym mogą otrzymywać informacje na bieżąco i pozostawać w stałym kontakcie. W rezultacie pracownicy ci często korzystają w tym celu z własnych urządzeń i aplikacji.
Platforma Workspace Frontline ma otworzyć nowe, bezpieczne i pewne kanały komunikacji i współpracy między pracownikami pierwszej linii frontu a zespołami korporacyjnymi.
Czytaj także: YouTube szykuje nadzorowaną wersję serwisu. Nowe opcje treści przeglądanych przez nastolatków
Workspace Frontline to specjalnie dostosowane rozwiązanie, które obejmuje aplikacje do komunikacji i współpracy, takie jak Gmail, Czat, Dokumenty, Dysk i inne, a także wsparcie biznesowe i funkcje bezpieczeństwa, takie jak zaawansowane zarządzanie punktami końcowymi, które pomagają zachować bezpieczeństwo danych firmy.
Elastyczny czas pracy
Google poinformował, że korzystanie z Workspace przy pomocy Asystenta Google jest już możliwe. Użytkownik może zapytać system, co znajduje się w jego służbowym kalendarzu, szybko dołączyć do spotkań lub wysłać wiadomość.
Asystent Google jest obecnie dostępny dla Google Workspace na wspieranych urządzeniach mobilnych i jest w wersji beta dla inteligentnych głośników i inteligentnych ekranów, takich jak Nest Hub Max.
Poza tym w nadchodzących tygodniach w Google Workspace powstanie zintegrowany zestaw funkcji, które pomogą ludziom łatwo udostępniać swoje godziny pracy i lokalizację, a jednocześnie znaleźć więcej czasu, by skupić się na tym, co najważniejsze.
Funkcje takie jak podział czasu pracy na segmenty w ciągu dnia, cykliczne informacje w kalendarzu o nieobecności oraz wskaźniki lokalizacji mają pozwolić pracownikom udostępniać między sobą informacje o swojej dostępności. W międzyczasie nowa funkcja - Focus Time - pozwoli zminimalizować rozproszenie uwagi, ograniczając wyskakiwanie powiadomień w określonym zakresie czasu.
Wskaźniki dostępności i lokalizacji będą wyświetlane we wszystkich elementach Google Workspace, w miarę jak zespoły korzystają np. z Kalendarza, Meet, Czatu i Gmaila. Google udostępni też funkcję Time Insights (widoczną tylko dla pracownika, nie dla menedżera), dzięki której pracownicy będą mogli sprawdzić, jak gospodarują swoim czasem w kontekście własnych priorytetów.
Google Meet z drugim ekranem
Google zapowiedział funkcję drugiego ekranu w Google Meet dla osób korzystających z różnych urządzeń do prowadzenia spotkań, takich jak sprzęt Google Meet do sal konferencyjnych i Nest Hub Max dla domu.
Czytaj także: Google i Facebook będą płacić australijskim mediom za newsy
Z możliwościami, jakie daje drugi ekran, pracownicy będą mogli łatwiej prezentować i w pełni uczestniczyć w spotkaniu na Google Meet, włączając w to czat, ankiety i pytania, na dowolnym urządzeniu, bez względu na to, gdzie są.
Google przewidział także mobilny widok kafelkowy, aby można było widzieć więcej uczestników naraz, podczas gdy obsługa podzielonego ekranu i obrazu w obrazie w aplikacji mobilnej Meet pomaga czatować lub przeglądać Gmaila bez utraty wizji podczas spotkania. Mobilne wsparcie dla zmiany tła, Q&A oraz ankiety również pomagają pozostać produktywnym i w kontakcie, nawet podczas przemieszczania się.
Ulepszone transmisje
Według Google transmisje na żywo również staną się bardziej inkluzywne dzięki dodaniu funkcji Q&A, ankiet i napisów na żywo (w języku angielskim, hiszpańskim, niemieckim, portugalskim i francuskim). Możliwa będzie też transmisja na żywo w wielu domenach Google Workspace w tej samej organizacji.
W minionym kwartale koncern Alphabet (właściciel Google) osiągnął wzrost przychodów o 23,5 proc. do 56,9 mld dolarów i zysku netto z 10,67 do 15,23 mld dolarów. Wpływy reklamowe z YouTube’a zwiększyły się o 46 proc., a z Google Cloud - z 2,61 do 3,83 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google usprawnia Workspace. Lepsze transmisje na żywo, ściślejsza współpraca i drugi ekran w Google Meet