GG wprowadza nowości. Konta firmowe, uwierzytelnianie SMS-em i reklamy wideo
Polski komunikator GG wprowadził nowe rozwiązania dla użytkowników i reklamodawców. Pojawiła się możliwość zakładania na platformie kont firmowych, uwierzytelnianie SMS-em ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników, zaś marki otrzymały możliwość zamieszczania w GG reklam wideo.
Polski komunikator Gadu-Gadu (teraz GG) funkcjonuje w internecie od 2000 r. Obecnie właścicielem platformy, z której korzysta ok. miliona użytkowników jest firma Fintecom, która przejęła GG w 2018 r. występując wówczas pod nazwą England.pl.
W pierwszej połowie kwietnia br. GG udostępnił użytkownikom bota, który na podstawie pytań zadawanych internautom pozwala ocenić stopień w jakim są oni zagrożeni zakażeniem koronawirusem. Mechanizm powstał we współpracy z WHO i Ministerstwem Zdrowia, nie jest jednak przeznaczony do wiarygodnego diagnozowania czy użytkownik jest zainfekowany wirusem.
Firmowe konta na GG
Teraz GG ujawniło wprowadzenie kolejnych nowości na swojej platformie. Jedną z nich są konta firmowe. Dotąd firmy zakładały konta takie same, jak osoby prywatne, teraz każda firma może założyć konto, w którym zamieści swoje dane teleadresowe i opis działalności. Może również przekształcić dotychczasowe konto zwykłe w konto firmowe.
Rejestracja odbywa się w aplikacji desktopowej oraz w wersji przeglądarkowej GG, przekształcenia można dokonać także w wersjach mobilnych GG. Wszystkie konta firmowe będą widoczne w katalogu publicznym po ich uprzedniej weryfikacji.
Każda firma korzystająca z GG ma możliwość przedstawić się w opisie działalności – tym samym GG może stać się platformą do pozyskiwania nowych klientów wśród użytkowników komunikatora.
Firmy mogą również bezpłatnie korzystać z darmowego produktu – GG Czat, który ma umożliwiać szybki kontakt z klientami. GG Czat to rozmowy w czasie rzeczywistym oraz nielimitowany, darmowy dostęp do archiwum czatów – w każdej chwili można sprawdzić historię wcześniejszych ustaleń z klientem.
Weryfikacja SMS
W ramach ochrony użytkowników GG i walki z nadużyciami wprowadzono weryfikację przez numer telefonu przy zakładaniu nowego konta. Ma to na celu ukrócenie działań osób, które nagminnie łamią regulamin korzystania z komunikatora.
Firma zaznacza, że dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo i komfort wszystkich pozostałych użytkowników. Weryfikacja numerem telefonu to kolejny etap wprowadzanych zabezpieczeń. Ma pozwolić pozbyć się skuteczniej fałszywych kont i wyeliminować działania naruszające zasady społeczności GG.
Weryfikacja SMS dotyczy wyłącznie rejestracji konta w GG – użytkownicy, którzy już korzystają z komunikatora zgodnie z jego przeznaczeniem nie zostaną poproszeni o numery swoich telefonów.
Rejestracja odbywa się aktualnie na polskie, niemieckie oraz brytyjskie numery telefonów, wraz z uruchomieniem anglojęzycznej webowej wersji GG będzie stopniowo aktywna dla pozostałych numerów zagranicznych.
Reklamy wideo na GG
W komunikatorze wprowadzono także reklamy wideo. Wyświetlane są one użytkownikom korzystającym z GG na telefonach z Androidem podczas używania funkcji ruletki.
Firma zapewnia, że podejmując decyzję o poszerzeniu oferty dla reklamodawców miała również na uwadze to, aby dodatkowe reklamy nie były uciążliwe dla użytkowników komunikatora.
Pierwsza reklama wyświetla się po 30. losowaniu, a następne pojawiają się co 15 losowań. Im więcej spotów obejrzy użytkownik, tym dłużej może losować bez przerw na reklamę. Może również otrzymać 15 + 10 bonusowych losowań, jeśli reklamę obejrzy zanim licznik dojdzie do zera.
Wcześniej w GG wprowadzono abonamenty, dzięki którym – po uiszczeniu opłaty – użytkownicy telefonów z Androidem mogą reklamy wyłączyć. Dotyczy to także reklam wideo.
Dołącz do dyskusji: GG wprowadza nowości. Konta firmowe, uwierzytelnianie SMS-em i reklamy wideo
Mamy te dane. Pytanie czy podawać łącznie z zarządem czy bez?