„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży dzienników regionalnych. Wszystkie tytuły w dół
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych w pierwszym kwartale 2023 roku najchętniej kupowana była „Gazeta Pomorska”, a na czele e-wydań znalazła się „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W pierwszym kwartale 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 13 157 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 16,76 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 8 812 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 19,85 proc.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 8 409 egz., po spadku o 41,86 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 544 egz.; wzrost o 41,86 proc. - największy w zestawieniu; awans z miejsca 15.) oraz „Express Ilustrowany” (6 284 egz.; - 19,52 proc.; spadek z pozycji czwartej).
Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 15 proc.
Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 119 071 egz. Była o 15,37 proc. niższa niż w pierwszym kwartale 2022 roku.
„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań
Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 127 egz.), „Nowiny” (1 289 egz.) i „Gazeta Krakowska” (1 204 egz.).
Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 47,78 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 35,40 proc. i „Gazeta Krakowska” - 23,89 proc.
Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy
Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).
Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży dzienników regionalnych. Wszystkie tytuły w dół
Kiedyś gazety były głównym źródłem informacji obok radia i telewizji. Jednak czasy się zmieniają i następuje rozwój technologiczny, dzięki któremu możemy wiedzieć, co się dzieje w naszym mieście, kraju a nawet na całym globie i poza nim - od razu, bez czekania, aż stosowny artykuł zostanie napisany, zredagowany, gazeta złożona, wysłana do drukarni, wydrukowana i rozdystrybuowana do punktów sprzedaży prasy.