SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży dzienników regionalnych. Wszystkie tytuły w dół

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych w pierwszym kwartale 2023 roku najchętniej kupowana była „Gazeta Pomorska”, a na czele e-wydań znalazła się „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Okładka „Gazety Pomorskiej”Okładka „Gazety Pomorskiej”

W pierwszym kwartale 2023 roku średnia sprzedaż wydania „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) wyniosła 13 157 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zmniejszył się o 16,76 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 8 812 egz. zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Sprzedaż tytułu zmalała o 19,85 proc.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 8 409 egz., po spadku o 41,86 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają również wydawanie przez Polska Press Grupę tytuły „Polska Metropolia Warszawska” (6 544 egz.; wzrost o 41,86 proc. - największy w zestawieniu; awans z miejsca 15.) oraz „Express Ilustrowany” (6 284 egz.; - 19,52 proc.; spadek z pozycji czwartej).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 15 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet regionalnych i lokalnych w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosła 119 071 egz. Była o 15,37 proc. niższa niż w pierwszym kwartale 2022 roku.

„Polska Metropolia Warszawska” na czele e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące gazety: „Polska Metropolia Warszawska” (3 127 egz.), „Nowiny” (1 289 egz.) i „Gazeta Krakowska” (1 204 egz.).

Na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania znajduje się „Polska Metropolia Warszawska” - 47,78 proc., a następnie: „Kurier Lubelski” - 35,40 proc. i „Gazeta Krakowska” - 23,89 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” liderem sprzedaży dzienników regionalnych. Wszystkie tytuły w dół

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dagmara
Dwa miejsca na podium zajmowane przez tytuły "P o l s k a P r e s s"! Brawo!
odpowiedź
User
Cyberpunk
Spada czytelnictwo prasy, gdyż najświeższe informacje dostępne są dosłownie na wyciągnięcie ręki - wystarczy sięgnąć do kieszeni po smartfona i wejść na dowolny serwis informacyjny czy to ogólnopolski czy po prostu lokalny. Przede wszystkim jednak wiadomości w sieci są za darmo, co jest istotne w czasach wysokiej inflacji.


Kiedyś gazety były głównym źródłem informacji obok radia i telewizji. Jednak czasy się zmieniają i następuje rozwój technologiczny, dzięki któremu możemy wiedzieć, co się dzieje w naszym mieście, kraju a nawet na całym globie i poza nim - od razu, bez czekania, aż stosowny artykuł zostanie napisany, zredagowany, gazeta złożona, wysłana do drukarni, wydrukowana i rozdystrybuowana do punktów sprzedaży prasy.
odpowiedź
User
Jakub W.
Gratuluję Gazecie Olsztyńskiej i Dziennikowi Elbląskiemu. Zawsze w Was wierzyłem i wiedziałem, że możecie sięgnąć jeszcze większego dna! 😁
odpowiedź