GAP przeprasza za reklamę odzieży dziecięcej oskarżaną o rasizm (wideo)
Firma odzieżowa GAP przeprosiła wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni nową kampanią promującą linię odzieży tej marki dla dzieci. Zdaniem niektórych internautów, jedno ze zdjęć jest rasistowskie i dyskryminuje czarnoskórą dziewczynkę.
W najnowszej kampanii firma promuje kolekcję dziecięcych ubrań GapKids, która powstała we współpracy firmy z Ellen Degeneres, amerykańskiej gwiazdy talk show.
W reklamach wykorzystano zdjęcia dzieci w różnym wieku, które wspólnie pozują do zdjęć, wykonując różne figury akrobatyczne, takich jak szpagat czy stanie na rękach. Kampania ma propagować ideę, że dziewczynki oraz chłopcy mogą być kim chcą. W roi modeli wystąpiły dziewczynki z trupy cyrkowej Le PETiT CiRqUe. Na jednym ze zdjęć dwie dziewczynki wykonują figury akrobatyczne, a dwie pozostałe stoją. Wyższa, o jasnej cerze opiera się łokciem o znacznie niższą, czarnoskórą dziewczynkę, a obok widnieje hasło: „poznaj dzieci, które udowadniają, że dziewczyny mogą zrobić wszystko”.
To zdjęcie wywołało największą krytykę na Twitterze. Pojawiły się komentarze, że jest rasistowskie, bo czarnoskóra dziewczynka jest w gorszej pozycji niż jej koleżanki o jasnej karnacji.
Firma GAP przeprosiła za fotografię i obiecała zamieścić inną. W odpowiedzi na komentarze internautów firma napisała, że docenia dyskusję, jaka została wywołana i przeprasza wszystkich, którzy mogą tą reklamą czuć się urażeni w jakikolwiek sposób. Wyjaśniła, że ta kampania ma podkreślać prawdziwe historie utalentowanych dziewcząt, które celebrują twórczą autoekspresję i dzielą się tą radością z otoczeniem, zachęcać chłopców i dziewczynki, by byli sobą i czuli się dumni z tego, co czyni je wyjątkowymi.
Dołącz do dyskusji: GAP przeprasza za reklamę odzieży dziecięcej oskarżaną o rasizm (wideo)