Fox Inc. uratował przychody w pandemii. Wpływy reklamowe w dół o 7 procent
Należący do rodziny Murdochów koncern medialny Fox Inc. w pierwszym kwartale nowego roku fiskalnego zwiększył przychody o 2 proc. Kwartalny zysk netto spółki zamknął się kwotą ponad 1,1 mld dolarów. W dobie pandemii koronawirusa przychody reklamowe zmniejszyły się o 7 procent, głównie z powodu odwołania większości wydarzeń sportowych.
Fox Inc. należy obecnie do największych koncernów medialnych na świecie, pod obecną nazwą został stworzony w 2019 r. po tym, jak w roku 2017 Disney przejął za 52,4 mld dol. rozrywkową część 21st Century Fox. Fox Inc. pozostaje pod kontrolą Ruperta Murdocha oraz jego synów.
W górę przychody i zysk
Teraz Fox Inc. podał wyniki finansowe za pierwszy kwartał nowego roku fiskalnego zakończonego 30 września. W raportowanym okresie koncern zanotował przychody w wysokości 2,717 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 2 proc.
Poszczególne części koncernu radziły sobie ze zmiennym szczęściem. Segment usług kablowych zwiększył kwartalne przychody do poziomu 1,325 mld dol., podczas gdy przychody z segmentu telewizyjnego spadły o 6 mln do kwoty 1,350 mld dol.
Czytaj także: Platforma Fox News International dostępna już w Polsce. Nadawca proponuje 7-dniowy okres próbny
W raportowanym okresie Fox Inc. zanotował zysk netto w wysokości 1,117 mld dol., co oznacza znacznie lepszy wynik w porównaniu z analogicznym kwartałem rok wcześniej (513 mln dol.).
Firma podaje, że w związku z pandemią koronawirusa ogólne wpływy reklamowe spadły o 7 proc. do kwoty 969 mln dol., głównie w związku z odwołaniem wielu wydarzeń sportowych transmitowanych przez stacje Foxa.
Z drugiej strony jednak stacja Fox News zanotowała wzrost przychodów reklamowych o 18 proc. w związku kampanią prezydencką w USA.
Czytaj także: Byli premierzy Australii chcą komisji śledczej ws. dominacji mediów Murdocha
Dołącz do dyskusji: Fox Inc. uratował przychody w pandemii. Wpływy reklamowe w dół o 7 procent