Randki Facebooka przegrywają z konkurencją. 7 proc. samotnych w Nowym Jorku korzysta z aplikacji
Przeznaczona do umawiania się na randki platforma Facebook Dating nie odniosła na razie rynkowego sukcesu. Według analiz na przykład w Nowym Jorku z aplikacji korzysta jedynie 7 proc. samotnych osób mieszkających w tym mieście. Randki wyraźnie przegrywają z konkurencyjnymi platformami funkcjonującymi w sieci.
Wprowadzenie randkowej platformy o nazwie Dating Facebook zapowiedział w maju 2018 r. Wyjaśniał wówczas, że nowa opcja jest uzupełnieniem głównej misji Facebooka polegającej na zbliżaniu do siebie ludzi. Z kolei jesienią 2019 r. platforma Facebook Dating została wprowadzona w 20 krajach na świecie, głównie w Azji, a od października 2020 r. aplikacja jest dostępna również w polskiej wersji.
Facebook Dating jest opcją o nazwie Randki dostępną jako dodatkowa zakładka w mobilnej wersji Facebooka. Platforma wymaga założenia osobnego konta. Na podstawie informacji podanych przez internautę oraz jego zachowań w serwisie algorytm ma proponować mu umówienie się na randkę z konkretnymi użytkownikami.
Czytaj także: Tinder wprowadza funkcję Face to Face
Randki bez sukcesu
Facebook zakładał, że dzięki wielomiliardowej bazie użytkowników jego serwisu Randki spotkają się z dużym zainteresowaniem, szczególnie ze strony samotnych internautów poszukujących partnera. Taka grupa może z kolei stanowić atrakcyjny segment odbiorców dla reklamodawców z różnych segmentów.
Na razie jednak w wypadku Facebook Dating trudno mówić o znaczącym sukcesie. Tak wynika z informacji opublikowanych przez serwis The Verge, który poprosił ekspertów o dokonanie oceny popularności platformy Randki, przeprowadził także własne analizy.
Według opublikowanych danych w Nowym Jorku w ciągu jednego tygodnia z Facebook Dating korzystało 278 tys. użytkowników. To jedynie 7 proc. w grupie prawie 4 mln singli mieszkających w tym mieście (obecnie populacja Nowego Jorku przekracza 8,4 mln mieszkańców).
Czytaj także: Rozmowy wideo możliwe na portalu randkowym Sympatia.pl
Nie lepiej było także w innych miastach. W analizowanym okresie Randek używały 43 tys. mieszkańców Indianapolis, w Ottawie były ich 24 tys., a w Dublinie jedynie tysiąc.
Facebook nie podaje ilu jego użytkowników korzysta obecnie z platformy Dating. Jednak ujawnione wskaźniki prowadzą do wniosku, że aplikacja przegrywa konkurencję z takimi aplikacjami jak Tinder, Hinge czy Bumble. Facebook ujawnił jedynie, że od momentu szerszego udostępnienia Randek w 2019 r. do jesieni 2020 r. użytkownicy wykazali w tej aplikacji ok. 1,5 mld aktywności. Tymczasem Tinder w podobnym okresie zanotował ponad 5,5 mld akcji wykonanych przez użytkowników. Jesienią ub.r. Tinder był także liderem zestawienia aplikacji pod względem opłat i zakupów dokonywanych na tej platformie.
Eksperci, na których powołuje się The Verge są zdania, że jest kilka przyczyn braku spektakularnego sukcesu Facebook Dating na rynku. Jeden z powodów to stosunkowo trudny sposób rejestracji i korzystania z aplikacji. Inną przyczyną może być obawa użytkowników o ich prywatność związana z faktem, że Facebook w przeszłości zanotował kilka wpadek związanych z ochroną danych użytkowników.
W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.
Dołącz do dyskusji: Randki Facebooka przegrywają z konkurencją. 7 proc. samotnych w Nowym Jorku korzysta z aplikacji