E-Kiosk podwoił zysk, wpływy wzrosły o 13,5 proc.
W ub.r. dystrybuująca prasę w formie cyfrowej firma E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 13,5 proc. do 11,57 mln zł oraz zysku netto z 1,45 do 3,17 mln zł.
Do E-Kiosku należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencji marketingowej eContentLAB.pl. W ub.r. całość przychodów spółki miała charakter gotówkowy.
- Najważniejszym wydarzeniem minionego roku wpływającym na gospodarkę był wybuch pandemii i z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że jako spółka byliśmy na takie wydarzenie przygotowani właśnie dzięki racjonalnej polityce finansowej prowadzonej w poprzednich okresach. Jeśli do tego dodać szybkie dostosowanie działań sprzedażowych i marketingowych do wzrostowego trendu na produkty cyfrowe, który pojawił się w wyniku epidemii - otrzymujemy przepis na dobre wyniki - komentuje Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Firma podkreśla, że oprócz odbiorców indywidualnych obsługuje klientów instytucjonalnych, wśród których w ub.r. były m.in. Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Izba Administracji Skarbowej, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Najwyższa Izba Kontroli i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Z kolei agencja eContentLAB ukończyła dwie aplikacje: Techmatik AR służącą do wsparcia sprzedaży i działań marketingowych oraz Miazga umożliwiającą realizację w domu profesjonalnych planów treningowych.
Koszty 7 proc. w dół, podwojony zysk
Wydatki E-Kiosku zmalały w ub.r. o 7 proc. - z 8,47 do 7,88 mln zł. koszty amortyzacji skurczyły się z 904 do 77 tys. zł, natomiast nakłady na świadczenia pracownicze zwiększyły z 1,11 do 1,14 mln zł, a na usługi obce - z 4,69 do 6,2 mln zł.
- W 2020 roku byliśmy beneficjentem realizowanej od ponad dwóch lat strategii ukierunkowanej na ścisłej dyscyplinie finansowej. Skrupulatnie monitorujemy koszty, na bieżąco weryfikujemy politykę cenową, analizujemy finanse i to przynosi efekty - podkreśla Łukasz Piela.
Zysk EBITDA firmy zwiększył się z 2,5 do 3,82 mln zł, a po skorygowaniu o koszty jednorazowe i niegotówkowe - do 3,88 mln zł. Natomiast zysk netto poszedł w górę z 1,45 do 3,17 mln zł.
Do Gremi Media nalży 78,15 proc. akcji E-Kiosku. Spółka jest notowana na rynku NewConnect warszawskiej giełdy, przez ostatni rok jej kurs urósł z ok. 0,55 do 1,47 zł.
Dołącz do dyskusji: E-Kiosk podwoił zysk, wpływy wzrosły o 13,5 proc.
Pan Łukasz Piela na prezesa KCI , człowiek uczciwy i kompetentny.