„Dzień dobry TVN” straciło widzów, a „Pytanie na śniadanie” zyskało
Najpopularniejszym magazynem śniadaniowym w maju br. było „Dzień dobry TVN”, ale program ten zanotował spadek widowni względem maja ub.r. Z kolei cieszące się mniejszą popularnością „Pytanie na śniadanie” TVP2 zyskało widzów.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w maju br. średnia oglądalność „Dzień dobry TVN” wyniosła 593 tys. widzów przy udziale wynoszącym 13,17 proc. w grupie wszystkich widzów i 16,50 proc. w grupie komercyjnej. Oznacza to, że nadawany w dni powszednie o 8.00 i w weekendy o 8.30, program śledziło o 3,85 proc. osób mniej niż rok wcześniej, spadł też jego udział w rynku (rok temu wynosił w grupie 4+ 14,37 proc.).
Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” w ubiegłym miesiącu przyciągało do TVP2 średnio 390 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 9,62 proc. i 7,48 proc. udziału. Jednak oglądalność tego morning-show poszła do góry o 3,43 proc. Natomiast udział w rynku spadł , bo rok temu wynosił 10,29 proc. „Pytanie na śniadanie” nadawane jest od poniedziałku do soboty o 8.00.
TVP1 z kolei w ramach swojego pasma porannego (w dni powszednie między 5.55 a 8.00) nadaje obecnie „Poranek TVP Info”. W maju br. gromadził on 205 tys. widzów, a udział Jedynki w czasie jego emisji wyniósł odpowiednio 10,47 proc. i 5,92 proc. Rok wcześniej TVP1 w godz. 6.00-8.00 pokazywała magazyn „Kawa czy herbata?”. Jej widownia była wyższa od „Poranka”, bo wynosiła 271 tys. osób. Zaś udział programu plasował się na poziomie 13,56 proc. w grupie 4+ i 9,12 proc. w 16-49.
Maj 2014 | Wszyscy 4+ |
| 16-49 | |
Program | Stacja | AMR | SHR% | SHR% |
Dzień dobry TVN | TVN | 593 165 | 13,17% | 16,50% |
Pytanie na śniadanie | TVP2 | 389 973 | 9,62% | 7,48% |
Poranek TVP Info | TVP1 | 204 893 | 10,47% | 5,92% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
Maj 2013 | Wszyscy 4+ |
| 16-49 | |
Program | Stacja | AMR | SHR% | SHR% |
Dzień dobry TVN | TVN | 616 915 | 14,37% | 16,75% |
Pytanie na śniadanie | TVP2 | 377 052 | 10,29% | 8,03% |
Kawa czy herbata? | TVP1 | 271 465 | 13,56% | 9,12% |
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” straciło widzów, a „Pytanie na śniadanie” zyskało