Dragon Rouge ze wzrostem przychodów o 48 proc., wypłaci 3,5 mln zł dywidendy
W ub.r. agencja Dragon Rouge, zajmująca się głównie tworzeniem strategii i identyfikacji wizualnej marki, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 47,8 proc. do 13,12 mln zł oraz zysku netto z 1,12 do 3,48 mln zł.
Przychody krajowe Dragon Rouge zwiększyły się rok do roku z 6,55 do 7,67 mln zł, a te zagraniczne - z 2,32 do 5,45 mln zł.
Wpływy od innych agencji z sieci Dragon Rouge poszły w górę z 19,5 do 563,3 tys. zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się z 541,7 tys. zł od amerykańskiej spółki Dragon Rouge i 21,6 tys. zł od Dragon Rouge Hamburg.
Nowi i dotychczasowi klienci Dragon Rouge
Agencja Dragon Rouge w sprawozdaniu do KRS wyliczyła, że w ub.r. utrzymała obsługę takich firm i marek jak Carlsberg, Wyborowa, Intersnack, Nutricia, Rodowita z Roztocza i Tarczyński oraz pozyskała nowych klientów: AO „Progress", Colgate-Palmolive, Generali oraz TEB Akademia.
Firma wymieniła też główne problemy, które ma przy działalności: presję cenową ze strony klientów, ciągle rosnącą konkurencję ze strony małych studiów graficznych i powszechne organizowanie przetargów bez wynagrodzenia za udział.
- Występowały również trudności w pozyskaniu do współpracy dobrze wykwalifikowanej kadry grafików i profesjonalistów w zakresie doradztwa strategicznego oraz identyfikacji wizualnej firm - dodała.
Koszty 20 proc. w górę
Wydatki operacyjne Dragon Rouge zwiększyły się z 7,48 do 9 mln zł, czyli o 20,3 proc. Nakłady na usługi obce wzrosły z 2,46 do 3,41 mln zł, na wynagrodzenia - z 3,52 do 3,85 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 345,8 do 263,4 tys. zł.
Po wybuchu epidemii firma skorzystała z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące, oszczędziła w ten sposób 67,7 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nakłady na zużycie materiałów i energii poszły w górę z 955,7 tys. zł do 1,33 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe zmalały ze 147,5 do 74,4 tys. zł.
Pozostałe przychody operacyjne agencji zmalały ze 162,8 do 141,1 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne wzrosły z 84,2 do 89,5 tys. zł. Agencja osiągnęła w ub.r. 179,7 tys. zł wpływów finansowych i spadek kosztów finansowych z 39 do 0,4 tys. zł.
Zysk na dywidendę
Wyniki zyskowności Dragon Rouge mniej więcej się potroiły. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 1,39 do 4,11 mln zł, zysk operacyjny - z 1,47 do 4,16 mln zł, a zysk netto - z 1,12 do 3,48 mln zł. Agencja zapłaciła w ub.r. 859,5 tys. zł podatku dochodowego, podczas gdy rok wcześniej było to 315,1 tys. zł.
85,8 proc. udziałów agencji ma Dragon Rouge International France, a 14,2 proc. - członek jej zarządu Małgorzata Leniarska. Wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk netto zostanie im wypłacony jako dywidenda.
Dołącz do dyskusji: Dragon Rouge ze wzrostem przychodów o 48 proc., wypłaci 3,5 mln zł dywidendy