DHL pochwalił się liczbą automatów paczkowych
Operator logistyczny DHL ma w Polsce już 3 tys. automatów paczkowych, a łączna liczba współpracujących z nim punktów do odbiorów i nadań paczek wynosi 18 tys.
Uruchomienie własnej sieci automatów paczkowych DHL ogłosił w listopadzie 2022 roku, zapowiadając, że uzupełnią one jego sieć punktów do odbiorów i nadań paczek, liczącą wówczas 14 tys.
Obecnie firma ma już 3 tys. automatów w całym kraju. Oprócz nadawania i odbierana paczek umożliwiają one m.in. opłacenie kartą pobrania za przesyłkę. Każdą paczkę można odebrać w ciągu czterech dób od dostarczenia do automatu.
- Klienci oczekują od firm kurierskich elastyczności i swobody w dostawach przesyłek. Coraz częściej preferują dostawy do maszyn, co pozwala im odebrać zakupy w dogodnym czasie i miejscu. W odpowiedzi na te potrzeby, regularnie rozbudowujemy naszą sieć automatów paczkowych DHL Box. 3000 maszyn, w których paczka czeka na odbiorcę aż 4 dni, to pierwszy krok w tegorocznym planie operacyjnym. W skali Europy już teraz jesteśmy bezkonkurencyjni w kategorii dostaw OOH, posiadając sieć ponad 100 tysięcy punktów i automatów paczkowych - podkreśla w komunikacie Agnieszka Świerszcz, szefowa spółki DHL eCommerce Polska.
CZYTAJ TEŻ: Będą nowe automaty paczkowe. Od firmy obsługującej jeszcze DHL i Żabkę
Natomiast łączna liczba współpracujących z DHL punktów do odbiorów i nadań paczek przekroczyła 18 tys. Takie punkty działają m.in. w sklepach Żabka, Lidl, ABC, Lewiatan czy Kaufland, na stacjach paliw Shell i Moya oraz w salonikach prasowych Inmedio i Kolporter. W przypadku punktów w sklepach Żabka DHL niebawem zakończy współpracę z firmą Pointpack, będzie zajmował się dostarczaniem i obsługą paczek w całości we własnym zakresie.
Dołącz do dyskusji: DHL pochwalił się liczbą automatów paczkowych