Oglądalność na Netflixie pompują seriale na licencji
80 proc. oglądalności Netflixa w USA generują seriale, które nie są produkcjami oryginalnymi Netflixa, a powtórkami starszych lub zakończonych już tytułów - jak "Breaking Bad" czy "Przyjaciele" - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę 7Park Data.
Widzowie Netflixa w Stanach Zjednoczonych znacznie chętniej niż produkcje oryginalne platformy, wybierają tytuły znane już ze tradycyjnych stacji telewizyjnych. Tylko 20 proc. łącznej oglądalności w ubiegłym roku wygenerowały tytuły wyprodukowane na zlecenie Netflixa.
Na liście najpopularniejszych licencjonowanych seriali dostępnych na platformie, są "Breaking Bad", "Chirurdzy", "Czarna lista", "The Office", "Parks And Recreation", "Zabójcze umysły", "Supernatural", "The Flash", "Przyjaciele" i "Jak poznałem Waszą matkę" (tytuł przeniesiony na Hulu w 2017 roku w ramach umowy z w ramach umowy z 20th Century Fox Television),
Tylko 18 proc. subskrybentów Netflixa z USA twierdzi, że ogląda głównie oryginalne seriale i filmy serwisu. W odniesieniu do tytułów na licencji, odsetek ten rośnie do 42 proc.
Badanie 7Park Data pokazuje, że w roku 2016 własne produkcje Netflixa wygenerowały tylko 12 proc. oglądalności serwisu w USA. W roku 2017 (stan na koniec września) największą oglądalność miały następujące produkcje własne Netflixa: "Stranger Things" (sezon 1.), “Orange Is the New Black” (sezon 5.), “House of Cards” (sezon 5.), “Marvel’s Luke Cage,” “Marvel’s The Defenders,” “Marvel’s Iron Fist,”, “13 powodów”, “Ozark”, “Santa Clarita Diet,” “Seria niefortunnych zdarzeń,” “Master of None” (sezon 2.), “Narcos” (sezon 3.), “Grace & Frankie” (sezon 3.), “Black Mirror” (sezon 3) “The Unbreakable Kimmy Schmidt” (sezon 3.) “Bojack Horseman” (sezon 4.).
7Park Data zaprezentowała podobne dane na temat Hulu - okazuje się, że tam popularność licencjonowanych treści jest na jeszcze wyższym poziomie. Treści na licencji odpowiadają za 97 proc. oglądalności Hulu w USA. Najpopularniejszą do tej pory produkcją własną jest serial "Opowieść Podręcznej", który wraca z drugim sezonem pod koniec kwietnia tego roku.
W pierwszym kwartale 2018 roku Netflix osiągnął przychody wyższe o 43 procent niż rok wcześniej, a zysk netto osiągnął poziom 290 mln dolarów. Z serwisu korzysta globalnie 125 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność na Netflixie pompują seriale na licencji