SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt śpi na pieniądzach. „Widmo wolności” ożywiło sprzedaż „Cyberpunka”

W pierwszej połowie 2024 roku grupa CD Projekt znacząco zwiększyła przychody, m.in. dzięki dodatkowi do „Cyberpunka 2077”. Firma ma coraz większe zapasy pieniężne, kontynuuje prace nad grami Polaris i Orion. Ta druga będzie osadzona w uniwersum „Cyberpunka”.

Grupa kapitałowa CD Projekt w drugim kwartale 2024 roku osiągnęła 198 mln zł przychodów, o 31,6 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast w całym pierwszym półroczu br. wpływy zwiększyły się r/r o 30,6 proc. do 424,81 mln zł

W komunikacie firmy wskazano, że to głównie efekt sprzedaży „Cyberpunka 2077” wraz z wypuszczonym jesienią ub.r. dodatkiem „Widmo wolności”.

„Cyberpunk 2077” sprzedaje się z „Widmem wolności”

Segment CD Projekt RED, odpowiadający za produkcję gier, w minionym półroczu wypracował 344,95 mln zł przychodów i 168,83 mln zł zysku netto, wobec 244,27 mln zł wpływów i 90,37 mln zł zysku rok wcześniej. Sprzedaż własnych gier firmy poszła w górę z 236,59 do 339,67 mln zł.

Z kolei platforma GOG.com przy wzroście półrocznych przychodów z 84,52 do 87,67 mln zł poprawiła rentowność netto ze 141 tys. zł straty do 1,03 mln zł zysku.

Zdecydowanie największym rynkiem dla grupy CD Projekt jest Ameryka Północna. Wpływy stamtąd w zeszłym półroczu sięgnęły 297,72 mln zł (to 70 proc. całkowitych przychodów firmy), wobec 210,62 mln zł rok wcześniej. Wzrost wynika przede wszystkim z wyższej sprzedaży „Cyberpunka 2077”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

CD Projekt stara się też podtrzymać popularność swoich wcześniejszych tytułów. W maju br. wypuścił REDkit - edytor do „Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu”, pozwalający użytkownikom tworzyć własne przygody w uniwersum tej gry.

- Już teraz, parę miesięcy po udostępnieniu graczom zestawu narzędzi deweloperskich, widzimy wiele ciekawych projektów moderskich. Cieszymy się, widząc zaangażowaną społeczność graczy, która dzieli się swoimi pomysłami i dodaje nowych sił „Wiedźminowi 3” - grze, która już w przyszłym roku będzie obchodziła swoją 10 rocznicę premiery - komentuje Michał Nowakowski, joint CEO w firmie.

W drugim kwartale br. grupa CD Projekt osiągnęła 88,7 mln zł zysku EBITDA, 44,8 proc. marży EBITDA, 58,9 mln zł zysku operacyjnego i 69,9 mln zł zysku netto jednostki dominującej. Przebiła prognozy analityków ankietowanych przez PAP Biznes, którzy spodziewali się 85 mln zł zysku i 42,1 proc. marży na poziomie EBITDA, 55,9 zysku operacyjnego i 63,4 mln zł zysku netto jednostki dominującej.

W całym pierwszym półroczu zysk operacyjny firmy poszedł w górę r/r z 97,89 do 140,22 mln zł, a zysk netto prawie się podwoił, rosnąć z 90,22 do 170,01 mln zł.

CD Projekt zarabia więcej na obligacjach

Zyskowność firmy znacząco poprawiło skurczenie się kosztów finansowych z 29,97 do 8,83 mln zł. W pierwszej połowie ub.r. tę rubrykę obciążyło przede wszystkim 29,13 mln zł z nadwyżki ujemnych różnic kursowych (w zeszły półroczu było to tylko 2,95 mln zł).

Natomiast wpływy finansowe zmalały dużo słabiej - z 51,61 do 43,46 mln zł. To skutek głównie spadku z 23,63 do 2,87 mln zł przychodów z rozliczenia i wyceny pochodnych instrumentów finansowych. Za to wpływy z odsetek od lokat krótkoterminowych poszły w górę z 8,34 do 18,33 mln zł.

CD Projekt ma na czym zarabiać w tym obszarze. Na koniec czerwca br. aktywa finansowe firmy wynosiły 1,5 mld zł, wobec 1,57 mld na koniec grudnia ub.r. Przez pół roku kwota posiadanych przez nią obligacji polskiego Skarbu Państwa wzrosła z 568,71 do 646,18 mln zł, papierów dłużnych innych krajów - z 224,48 do 229,32 mln zł, a lokat bankowych na dłużej niż trzy miesiące - z 338,2 do 340,84 mln zł.

- Obok bardzo dobrych wyników finansowych, które na poziomie zysku netto były o blisko 90 proc. wyższe niż przed rokiem, w I półroczu 2024 r. odnotowaliśmy również wzrost naszych rezerw finansowych. Pomimo wypłaty akcjonariuszom blisko 100 mln zł dywidendy oraz przeznaczenia ponad 150 mln zł na rozwój projektów, wzrosły one w tym okresie o ponad 55 mln zł - zaznacza Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projekt.

Ponad 400 deweloperów szykuje grę Polaris

W zeszłym półroczu na prace badawcze grupa CD Projekt przeznaczyła 45,92 mln zł, wobec jedynie 3,27 mln zł rok wcześniej. - Prace nad Polarisem postępują - zespół odpowiedzialny za rozwój gry jest coraz bliżej osiągnięcia ważnego milestone’a, który zakończy etap preprodukcji.  I półrocze było również intensywnym okresem dla naszego studia w Bostonie, gdzie kładziemy fundamenty pod Oriona, kolejną  grę w świecie Cyberpunka - opisuje Michał Nowakowski.

Od końca kwietnia do końca lipca br. liczba deweloperów pracujących nad Polarisem zwiększyła się z 407 do 410, a tych przygotowujących Oriona - z 56 do 60.

 

Dołącz do dyskusji: CD Projekt śpi na pieniądzach. „Widmo wolności” ożywiło sprzedaż „Cyberpunka”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MK
a przełożenia na GPW nie ma !
odpowiedź