Burda i Edipresse to już jedna firma. Powstanie hub technologiczny
Połączenie Burda Media Polska i Edipresse Polska stało się faktem. Sąd dokonał w czwartek wpisu połączenia obu spółek do Krajowego Rejestru Sądowego, co kończy formalną stronę procesu integracji. W planach jest stworzenie hubu technologicznego, który zatrudni kilkudziesięciu pracowników.
Burda Media Polska i Edipresse Group 1 kwietnia sfinalizowały umowę sprzedaży wydawnictwa Edipresse Polska. Od czwartku połączone organizacje działają już jako Burda Media Polska, która ma ambicje zostać liderem w kluczowych kategoriach mediów tematycznych dla kobiet, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru beauty, luxury & lifestyle, food oraz parenting - podano w komunikacie.
Połączoną spółką od 1 lipca jako CEO pokieruje Maciej Klepacki wraz z zespołem zarządzającym, w którego skład wchodzą: Przemysław Kłobut (CFO), Małgorzata Górska (people culture & communication director), Agnieszka Wicher-Szczesna (managing director luxury & lifestyle), Michał Helman (CCO) i Jowita Żak (managing director advisory, food, gardening & crafting).
Burda Media Polska: 20 portali i 50 tytułów prasowych
W skład połączonego portfolio wchodzi 20 internetowych portali tematycznych w tym Elle.pl, Glamour.pl, Kobieta.pl, National-geographic.pl, Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl, które docierają łącznie do 11,5 mln użytkowników, którzy generują 123,8 mln odsłon miesięcznie (źródło: maj 2022, Megapanel/PBI).
Burda Media Polska to także ponad 50 tytułów prasowych w skład których wchodzą m.in. magazyny luksusowe i lifestylowe (m.in. “Elle”, “Viva!”, “Glamour”, “Party”), podróżnicze, (m.in. “National Geographic Polska”), poradnikowe (m.in. “Claudia”, “Dobre Rady”), kulinarne (m.in. “Przyślij Przepis!”, “Moje gotowanie”), ogrodnicze (m.in. “Mój piękny ogród”), a także magazyny z segmentu true stories oraz książki i kolekcje.
W zeszłym tygodniu firma zaprezentowała połączoną ofertę reklamową oraz nowe struktury zarządzania obszarem sprzedaży.
W ramach dalszej transformacji cyfrowej polskiego rynku planowane jest stworzenie hubu technologicznego, który zatrudni kilkudziesięciu programistów i ekspertów UX/UI, którzy będą realizować projekty platform cyfrowych również na rynki zagraniczne.
Ostatnie dane finansowe opublikowane przez obie firmy pochodzą z 2020 r., gdy miał miejsce początek pandemii, która wpłynęła negatywnie na biznes wydawniczy. W tamtym roku przychody Burda Media Polska wyniosły 130,75 mln zł, a firma miała 9,83 mln zł straty netto. Z kolei przychody Edipresse Polska wyniosły 92,36 mln zł, a zysk netto wyniósł 3,72 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Burda i Edipresse to już jedna firma. Powstanie hub technologiczny
Zapomnieli chyba, ze najważniejsi sa ludzie, którzy pracują im na te kase. Jak nie zmienia podejścia to nikt tam noe będzie chciał pracować i yrazeba będzie kiedyś z kasy wyskoczyć żeby kogoś ściągnąć so roboty…