Baidu pod lupą eMarketera
Firma eMarketer poddała analizie osiągi wyszukiwarki internetowej Baidu, która zdominowała chiński rynek tego typu usług.
Z danych firmy Analysys International wynika, że w II kwartale 2009 roku łączny przychód działających w Chinach wyszukiwarek wyniósł 1,81 miliarda juanów (265 mln USD). To o 33 proc. więcej niż we wcześniejszych trzech miesiącach oraz o 47 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008.
Baidu przypadła zdecydowana większość tego przychodu - 61,6 proc. Następne pod tym względem były: Google China (29,1 proc.), Yahoo! China (5,6 proc.), Sogou (0,7 proc.), Zhong Sou (0,6 proc.), SoSo (0,6 proc.) oraz NetEase Youdao (0,4 proc.).
Sukces Baidu na rynku lokalnym sprawił, że w lipcu 2009 roku była ona trzecią najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie, z liczbą blisko 8 miliardów wyszukiwań wykonanych przez użytkowników. Wyprzedzały ją tylko Google i Yahoo.
Z danych ujawnionych przez Baidu wynika, że w III kwartale 2009 roku jej przychód sięgnął poziomu 1,28 miliarda juanów (187,2 mln USD) i był o 39,1 proc. większy niż rok wcześniej w tym samym okresie. Podała ona także, że posiada aktywną listę 216 tysięcy internetowych marketerów, którzy na kwartał wydają średnio 5,9 tys. juanów (864 USD).
Dołącz do dyskusji: Baidu pod lupą eMarketera