SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowa opłata na Allegro: złotówka od sprzedanej oferty

Od listopada sprzedawcy na Allegro niekorzystający z usługi abonamentowej będą płacili dodatkowo 1 zł od każdej oferty, w której doszło do sprzedaży. Ponadto sprzedawcy z kontem zwykłym będą ponosili identyczne opłaty i prowizje jak ci z kontem firmowym.

Złotówkę od każdej oferty zakończonej sprzedażą (bez względu na liczbę sztuk sprzedanych w ramach oferty) będą płacili na Allegro zarówno sprzedawcy z kontem firmowym, jak i ci ze zwykłym. Jeśli kupujący zwróci zakup, sprzedawca dostanie z powrotem pobraną złotówkę.

Nowa opłata będzie dotyczyła ofert wystawianych od 2 listopada. Nie będą jej ponosili jedynie sprzedawcy korzystający na platformie z usługi Abonament we wszystkich jej wariantach: Podstawowym, Profesjonalnym i Eksperckim (z początkiem lipca miesięczna opłata za Abonament Podstawowy wzrosła z 10 do 49 zł).

Sprzedawcy z kontem zwykłym zapłacą jak ci z firmowym

Ponadto od 2 listopada sprzedawców z kontem zwykłym będą obowiązywały identyczne opłaty podstawowe, prowizja od sprzedaży (także w wyróżnionych ofertach) oraz opłaty za pakiet Promo jak sprzedawców z kontem firmowym.

- Jeśli wystawisz oferty na koncie zwykłym przed 2 listopada, naliczymy opłaty zgodnie z obecnym cennikiem dla tych kont – nawet jeśli sprzedaż nastąpi już po zmianie stawek od 2 listopada - zaznaczyło Allegro w komunikacie.

W wielu przypadkach oznacza to spore wzrosty. Przykładowo w podkategoriach "Opony i felgi", "Części samochodowe", "Części do maszyn i innych pojazdów", "Części i wyposażenie motocyklowe", "Wyposażenie i akcesoria samochodowe (z wyłączeniem podkategorii "Elektronika samochodowa") za wystawienie na 10 dni oferty z ceną do 100 zł sprzedawca z kontem zwykłym płaci obecnie 10 groszy, a przy cenie w ofercie od 100,01 do 500 zł - 30 groszy, natomiast ten z kontem firmowym - odpowiednio 20 i 40 groszy.

Z kolei prowizja sprzedażowa w podkategorii "Meble" sekcji "Dom i ogród" dla kont zwykłych to 10 proc. (nie więcej niż 200 zł), a dla firmowych - 10,5 proc. (nie więcej niż 250 zł), w kategorii "Filmy" - 10 proc. dla kont zwykłych, a od 11,5 do 20 proc. dla firmowych, w kategorii "Komputery" (z wyłączeniem wielu podkategorii) - 9 proc. dla kont zwykłych, a 9,5 proc. dla firmowych.

Obowiązujący do 2 listopada szczegółowy opis prowizji i opłat w poszczególnych kategoriach i podkategoriach jest dostępny pod tym adresem.

Allegro z nowym prezesem i przejęciem za 900 mln euro

Z początkiem marca Allegro podwyższyło prowizję sprzedażową w prawie wszystkich kategoriach dla sprzedawców z kontami firmowymi. Tacy sprzedawcy płacą też więcej za dostawy Pocztą Polską i UPS w ramach Allegro Standard.

Z końcem sierpnia ze stanowiskami dyrektora Allegro.eu i prezesa Allegro pożegnał się Francois Nuyts, kierujący firmą od czterech lat. Obie funkcje obejął Roy Perticucci, wcześniej związany m.in. Amazonem i europejskimi strukturami Tesco.

W pierwszym kwartale br. grupa Allegro przy wzroście przychodów o 15,1 proc. do 1,393 mld zł zanotowało spadek zysku netto z 269,6 do 166,9 mln zł, przesądziły o tym mocno rosnące wydatki na dostawy i pracowników. Firma obniżyła prognozy dotyczące swojego organicznego wzrostu w br., tłumacząc to wysoką inflacją.

Na początku kwietnia Allegro sfinalizowało, po uzyskaniu zgód regulatorów rynkowych, ogłoszone w listopadzie ub.r. przejęcie 100 proc. udziałów firm Mall Group i WE|DO CZ działających w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji. Sprzedającymi byli PPF, EC Investments i Rockaway Capital, a kwota transakcji wyniosła 876 mln euro za Mall Group i 14 mln euro za WE|DO CZ.

Z końcem czerwca zamknięto należącą do Mall Group platformę Mall.pl, a na początku sierpnia Allegro uruchomiło czeską wersję językową swojej platformy.

Według wstępnych danych w całym zeszłym półroczu Allegro osiągnęło wzrost skonsolidowanych przychodów o 69 proc. do 3,6 mld zł i spadek skorygowanego zysku EBITDA o 13,6 proc. do 947,1 mln zł. Jej rentowność pogorszyły przejęte wiosną Mall Group i WE|DO, które miały 67 mln zł straty EBITDA.

Dołącz do dyskusji: Nowa opłata na Allegro: złotówka od sprzedanej oferty

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jak
Nie obchodzi mnie to bo ja mam tylko allegro lokalnie, a tam nie będzie tej opłaty.
0 0
odpowiedź
User
agawa
"jak"
Każdy zakłada konto w allegro. Bladego pojecia nie masz nawet o regulaminie. A to że sprzedajesz na Lokalnie, to dlatego że jeśli nie jesteś zbyt w tym bystry, domyślnie cie przekierowuje tam platforma, aby wyłącznie tam wystawić aukcje z poziomu "Lokalnie"
POZA RTYM MOŻEZS SIĘ TYLKO TAM LOGOWAĆ, ALE KONTO MASZ OGÓLNE W ICH SYSTEMIE.
0 0
odpowiedź
User
jak
Przestań mnie pajacu śmieszyć bo ja mam na allegro konto osiemnaście lat. Teraz stul gębę i zniknij.
0 0
odpowiedź