SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora nie zdradza ile osób płaci za newsy w internecie. Bartosz Hojka: dynamika wzrostu jest mniejsza

Agora zamierza uruchomić własną platformę technologiczną do sprzedaży subskrypcji „Gazety Wyborczej”. - Ma on zastąpić model rozwijany dotąd wspólnie z systemem Piano - mówi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.

W poniedziałek Grupa Agora opublikowała wyniki finansowe za I kwartał br. W kwartalnym raporcie zabrakło jednak danych dotyczących liczby subskrybentów cyfrowych wydań „Gazety Wyborczej”. Informacje na ten temat nie padły także w trakcie konferencji poświęconej wynikom wydawcy.

- Liczba subskrybentów stale rośnie i obecnie jest wyższa niż ta, którą podawaliśmy na koniec ub. r. - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory - Trzeba jednak zaznaczyć, że dynamika tego wzrostu jest mniejsza od notowanej w poprzednim kwartale - dodaje.

Na koniec IV kwartału ub. r. liczba użytkowników korzystających z płatnego dostępu do treści w „GW” wyniosła 54,9 tys. Oznaczało to gwałtowny wzrost w porównaniu z III kwartałem, w którym liczba subskrypcji osiągnęła poziom 21,2 tys.  (więcej na ten temat).

Hojka zastrzega, że spółka nie będzie podawała informacji na temat wielkości cyfrowej sprzedaży „GW” aż do końca tego roku.

- Podobnie jak czyni to obecnie większość wydawców w najbliższych miesiącach Agora będzie pracować nad pełnym wdrożeniem własnej platformy technologicznej związanej ze sprzedażą subskrypcji treści. Ma on zastąpić model rozwijany dotąd z sukcesami wspólnie z systemem Piano - zapowiada Hojka.

- Konsekwencją tej strategii mogą być przejściowe zmiany w liczbie subskrybentów, dlatego podjęliśmy decyzję o tym, że liczbę cyfrowych prenumerat „GW” podamy pod koniec br. Nie zmienia to jednak naszego planu zakładającego osiągnięcie do końca 2016 r. liczby 75 tys. płatnych subskrypcji „GW” - zaznacza prezes Agory.

Nina Graboś, dyrektor komunikacji korporacyjnej Agory, zapewnia Wirtualnemedia.pl, że budowa własnej platformy dystrybucji treści nie oznacza jednak końca współpracy z Piano Media.

- Piano będzie mogło nadal sprzedawać „Gazetę Wyborczą” w ramach swojej szerokiej oferty subskrypcji tytułów pochodzących od różnych wydawców. Stopniowo przestanie być jednak jednym z głównych kanałów dystrybucji „GW”. Muszę zaznaczyć, że bez zmian pozostanie współpraca z Piano dotycząca sprzedaży innych naszych wydawnictw - wyjaśnia Graboś

Sprzedaż cyfrowych prenumerat „GW” odbywa się za pośrednictwem kilku różnych kanałów dystrybucji - własnej platformy Agory, systemu Piano Media, księgarni internetowej Publio.pl oraz aplikacji mobilnych.

Dołącz do dyskusji: Agora nie zdradza ile osób płaci za newsy w internecie. Bartosz Hojka: dynamika wzrostu jest mniejsza

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan Paweł II
Oto rezultat kiedy jedyną strategią na poprawę wyników jest obniżanie stawek za teksty dziennikarskim śmieciom, bo traktuje się ich gorzej niż odpady, które łatwo zastąpić następnymi naiwnymi gotowymi pracować za renomę bycia opublikowanym. Obecnie w firmie będącej największą porażką biznesową III RP. Wielka szkoda. Solidarnościowi kombatanci ciągle mają mało na koncie w banku?
0 0
odpowiedź
User
ABC
Nie ile osób (0), a ile państwowych urzędówpłaci.
0 0
odpowiedź
User
pavv
Więcej jak 70 tys. nigdy nie będzie. Oczywiście 60 tys. z tych 70 tys. to firmy i urzędy państwowe.
0 0
odpowiedź