SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, mocno w dół Procter & Gamble (TOP 10)

Liderem nakładów na reklamy w tradycyjnych mediach niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, który też najmocniej w br. zwiększył swoje inwestycje. Wzrosty też wydatki reklamowe Unilever Polska, natomiast spadki zanotowały Procter & Gamble Polska i Kino Świat.

Z danych cennikowych Kantar Media wynika, że Aflofarm od stycznia do lipca br. przeznaczył na promocję swoich produktów w mediach pozainternetowych 978,5 mln zł, czyli 34,4 proc. więcej rok wcześniej.

Drugi największy reklamodawca - Orange Polska - w tym samym czasie wydał na reklamy zaledwie 346,9 mln zł (wzrost o 6,1 proc. w skali roku), a trzeci pod tym względem dystrybutor filmowy Kino Świat 299,3 mln zł (spadek o 12,8 proc.).

W czołówce reklamodawców większe budżety niż rok wcześniej miały też Unilever Polska, Volkswagen Group Polska, Lidl Polska i P4, operator sieci Play. Media na reklamach produktów Unilevera zarobiły 18,8 proc. więcej (251,8 mln zł), a dzięki VW Group Polska - 9,3 proc. więcej (200,6 mln zł). O 9 proc. wzrosły nakłady na reklamę Lidl Polska (do 287,7 mln zł), a o 6,6 proc. (do 226,1 mln zł) - nakłady P4.

Z kolei mniej niż przed rokiem oprócz Kina Świat zainwestowały Procter & Gamble i L’Oreal Polska. P&G wydało 197,6 mln zł (spadek o 31,6 proc.), a L’Oreal - 190,4 mln zł (0,7 proc. mniej).

W zestawieniu marketerów najwięcej inwestujących w reklamy od stycznia do lipca br. znalazł się nieobecny rok wcześniej koncern Nestle Polska z wydatkami w wysokości 188,5 mln zł. Z czołówki wypadła natomiast firma USP Zdrowie.

Top reklamodawców mediów tradycyjnych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

Aflofarm Farmacja Polska

728 263 406 zł

978 506 198 zł

34,4

Orange Polska

326 803 020 zł

346 862 780 zł

6,1

Kino Świat

343 194 959 zł

299 277 224 zł

-12,8

Lidl Polska

264 041 954 zł

287 729 291 zł

9

Unilever Polska

212 004 161 zł

251 822 801 zł

18,8

P4

211 981 872 zł

226 066 177 zł

6,6

Volkswagen Group Polska

183 553 046 zł

200 614 960 zł

9,3

Procter&Gamble DS Polska

288 781 144 zł

197 558 759 zł

-31,6

L'Oreal Polska

191 746 102 zł

190 443 874 zł

-0,7

Nestle Polska

b.d.

188 459 396 zł

b.d

razem

15 572 963 675 zł

16 272 266 895 zł

4,5

Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, mocno w dół Procter & Gamble (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Rozdupan, Pierdzix i Kutaspirazol GÓRĄ!
0 0
odpowiedź