SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

92,6 tys. nośników outdoorowych w Polsce - 8 tys. mniej niż 5 lat temu (raport)

Na koniec ub.r. w Polsce znajdowało się dokładnie 92 646 nośników reklamy zewnętrznej, to o 2,72 tys. mniej niż rok wcześniej, a 7,94 tys. mniej niż 5 lat temu.

Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że 92 646 to całkowita liczba dostępnych na koniec roku nośników reklamy zewnętrznej, również konstrukcji nietypowych oraz wykorzystywanych wyłącznie czasowo na ścianach budynków. - Dane liczbowe nośników reklamy na koniec 2011 roku potwierdzają powstały po 2006 roku trend podziału polskiego rynku out of home między dwie kategorie: nośniki premium typu frontlight 18 m kw. oraz nośniki typu city light. Te pierwsze sytuowane są w przestrzeni okalającej ścisłe centra miast, drugie zaś zaczynają dominować w ścisłym centrum oraz kluczowych rejonach ruchu pieszego - opisuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Szczegółowe analizy sprzedaży pozwalają stwierdzić, że powierzchnie ekspozycyjne na frontlightach 18 m kw i citylightach generowały w roku 2011 blisko 60 proc. przychodów. Stąd pewność, że firmy out of home będą w najbliższym czasie inwestować właśnie w te rodzaje nośników - dodaje.

>>> 599 mln zł na reklamę zewnętrzną w 2011 roku (raport)
 

Typ nośnika Ogólna liczba nośników 31.12.2011 r. Ogólna liczba nośników 31.12.2010 r.
Standardowe 12 m² 20 367 21 620
Frontlight 6 x 3 m 14 513 14 482
Frontlight 12 x 3 m 785 831
Frontlight 12 x 4 m 1028 1035
Nośniki małego formatu 32 141 33 483
Pozostałe nośniki 585 711
CLP 20 265 20 020
Backlight 6 x 3 m 944 959
Backlight 8 x 4 m 526 492
Backlight scroll 9 m² 1321 1571
Pozostałe nośniki podświetlane 171 162
Łączna liczba nośników 92 646 95 366

 



W skali roku najwięcej - ok. 1,2 tys. - ubyło standardowych tablic o powierzchni 12 m kw., z których ponad 90 proc. należy do dwóch firm: Ströer i AMS. - Liczba tych nośników maleje z roku na rok: jeszcze pod koniec ubiegłego stulecia wynosiła ponad 55 tys., a dzisiaj już niewiele ponad 20 tys. - zauważa Lech Kaczoń. - Jednak spełniają swoją rolę w „powszechnych” kampaniach, ponieważ ich sieć jest dostępna dla każdego reklamodawcy i dobrze rozmieszczona w miastach i aglomeracjach. Liczba tych nośników będzie się zmniejszać, ale w najbliższych trzech latach pozostaną ważnymi na mapie out of home - ocenia.

Jeśli chodzi o citylighty, to zdaniem Kaczonia ich rozwój uzależniony jest w dużym stopniu od decyzji administracyjnych. - Sądzimy, że nadchodzi czas pozytywnych zmian w zakresie podejmowania takich decyzji, właśnie na korzyść tych nośników. Niezależnie od kontrowersyjnych, doraźnych decyzji miasta stołecznego Warszawy - podkreśla prezes IGRZ.

Ogółem zdecydowanie najwięcej nośników - dokładnie 45 837 - na koniec ub.r. miała należąca do Agory firma AMS. Ströer dysponował 18 769 nośnikami, Clear Channel Poland - 8 179, a Mini Media - 7 552. Dla takiego układu sił decydująca jest liczba nośników małego formatu.

firma typy nośników
12 m² duży format mały format
6x3 12x3 12x4 pozostałe
AMS 8 010 1 620 0 4 164 22 008
BC 0 0 0 0 0 0
BPMEDIA 308 29 0 32 129 232
CCP 22 1 934 0 0 2 1 014
CITYBOARD 0 4 917 0 621 1 0
DEFI 0 0 0 0 1 0
EUROAWK 710 35 0 0 0 0
GIGABOARD 0 0 0 0 152 0
GLOBART 114 4 0 0 25 0
HEADZ 0 0 0 0 0 0
JETLINE 0 0 0 316 0 0
KONESER 43 0 0 0 0 204
MM 0 0 0 0 0 7 552
OUTDOOR 3 527 63 0 0 71 242
RUCH 0 0 0 0 0 0
SCHULZ 0 215 3 0 4 0
STROEER 10 633 5 696 662 55 36 354
SUPERSIGNS 0 0 120 0 0 0
WAREXPO 0 0 0 0 0 535
SUMA 20 367 14 513 785 1 028 585 32 141
 
firma typy nośników wszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8m scroll 9m² duży format
6x3 8x4 pozostałe
AMS 12 162 586 934 311 38 45 837
BC 869 0 0 0 0 869
BPMEDIA 33 0 0 0 0 763
CCP 5 117 0 0 82 8 8 179
CITYBOARD 0 0 0 0 33 5 572
DEFI 0 0 0 0 17 18
EUROAWK 0 0 0 0 0 745
GIGABOARD 0 0 0 48 0 200
GLOBART 12 0 0 0 0 155
HEADZ 0 0 2 71 2 75
JETLINE 0 0 0 0 0 316
KONESER 0 0 0 0 0 247
MM 0 0 0 0 0 7 552
OUTDOOR 3 0 0 0 0 0 903
RUCH 1 563 0 0 0 0 1 563
SCHULZ 0 0 0 0 6 228
STROEER 509 735 8 14 67 18 769
SUPERSIGNS 0 0 0 0 0 120
WAREXPO 0 0 0 0 0 535
SUMA 20 265 1 321 944 526 171 92 646



W 16 największych miastach i aglomeracjach znajduje się niezmiennie ok. trzy czwarte wszystkich nośników reklamy zewnętrznej. - Dominujące znaczenie na tej mapie ma osiem największych ośrodków miejskich, w których odnotowujemy pożądany dla reklamodawców potencjał nabywczy ich mieszkańców. Taka sytuacja się nie zmienia i w obecnej chwili nic nie wskazuje na to, że nastąpi jakikolwiek przełom w tym zakresie - komentuje Lech Kaczoń.
 

miasto aglomeracja typy nośników
12 m² duży format mały format
  6x3 12x3 12x4 pozostałe
BIAŁYSTOK 302 118 1 3 11 144
BYDGOSZCZ 547 247 9 12 4 360
GOP 2196 2280 137 106 33 2011
KIELCE 156 105 2 2 0 63
KRAKÓW 1496 1295 65 55 91 1167
LUBLIN 354 229 9 13 2 366
ŁÓDŹ 1198 1023 45 60 22 1020
OLSZTYN 170 102 2 4 3 215
OPOLE 171 89 1 2 0 121
POZNAŃ 1235 1156 44 73 45 816
RZESZÓW 117 90 0 1 1 81
SZCZECIN 923 764 38 25 51 639
TRÓJMIASTO 1488 1404 68 82 108 1104
WARSZAWA 3657 3073 214 251 210 8447
WROCŁAW 1153 1039 54 42 31 814
ZIELONA GÓRA 135 69 1 0 10 182
SUMA 15298 13083 690 731 622 17550
 
miasto aglomeracja nośniki tradycyjne 31.12.11 wszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8m scroll 9m² duży format
6x3 8x4 pozostałe
BIAŁYSTOK 101 0 7 0 0 687
BYDGOSZCZ 131 0 11 0 0 1321
GOP 2616 195 125 42 2 9743
KIELCE 33 0 2 0 0 363
KRAKÓW 3017 160 111 37 3 7497
LUBLIN 226 0 10 0 0 1209
ŁÓDŹ 1841 69 47 17 0 5342
OLSZTYN 0 0 3 0 0 499
OPOLE 119 0 2 0 0 505
POZNAŃ 1901 177 118 39 6 5610
RZESZÓW 42 0 7 0 0 339
SZCZECIN 827 81 31 5 0 3384
TRÓJMIASTO 2312 184 110 24 2 6886
WARSZAWA 4437 359 231 328 106 21313
WROCŁAW 1504 96 83 21 0 4837
ZIELONA GÓRA 18 0 0 0 0 415
SUMA 19125 1321 898 513 119 69950


 


Zestawienie obejmuje następujące firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media. Raport zawiera także dane firm: euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JETLine, Koneser, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch S.A., Schulz Media, Supersigns, Warexpo. Informacja zawiera również ogólne dane przekazane przez Stowarzyszenie Polish Digital Signage Association.

Dołącz do dyskusji: 92,6 tys. nośników outdoorowych w Polsce - 8 tys. mniej niż 5 lat temu (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl