7 firm zgłosiło się do konkursu na badanie polskiego internetu
W konkursie na realizację badania polskiego internetu (obecnie funkcjonującego pod nazwą Megapanel i prowadzonego przez Gemius) chce wziąć udział 7 firm: Gemius, AGB Nielsen Media Research, Millward Brown, GFK Polonia, comScore, Interactive Research Center i Ipsos.
Wszystkim 7 firmom spółka Polskie Badania Internetu przedstawi w najbliższym czasie szczegółowe wymagania metodologiczne. Zaproszenia do składania ofert ostatecznych zostaną skierowane po przeprowadzeniu rozmów z potencjalnymi oferentami.
Nowe badanie polskiego internetu będzie obejmować oglądalność witryn internetowych, korzystanie z aplikacji internetowych oraz stream (audio i wideo), a także korzystanie z sieci na urządzeniach innych niż komputery: smartfonach, tabletach, telewizorach smart TV i konsolach do gier.
Do komisji konkursowej, która będzie oceniała oferty, PBI zaprosi przedstawicieli polskiego rynku interaktywnego, także spoza grona swoich udziałowców. Z wybraną firmą podpisana zostanie umowa na 3-4 lata.
Obecne badanie, Megapanel PBI/Gemius, od 2004 roku realizowane jest wspólnie z PBI przez firmę Gemius (zobacz wyniki za marzec br.).
Dołącz do dyskusji: 7 firm zgłosiło się do konkursu na badanie polskiego internetu