665 tys. abonentów Multimedia Polska, największy wzrost TV cyfrowej
Sieć Multimedia Polska na koniec ub.r. miała 665,3 tys. abonentów usługi telewizyjnej, w tym 99,3 tys. abonentów telewizji cyfrowej i 7,1 tys. telewizji IPTV – podała spółka w komunikacie.
Oznacza to, że w ciągu roku liczba klientów telewizji Multimediów wzrosła o 4 proc., w tym liczba korzystających z telewizji cyfrowej poszła do góry aż o 40 proc., a z usługi IPTV – o 45 proc.
Mniejsze wzrosty zanotowały usługa internetowa i telefoniczna. Na koniec 2009 roku z dostępu do internetu w sieci Multimedia Polska korzystało 323,2 tys. abonentów (wzrost o 16 proc.), a z usługi telefonii – 201,3 tys. klientów (wzrost o 10 proc.).
Łącznie liczba tzw. jednostek generowania przychodu (RGU), czyli łącznie sprzedanych usług, na koniec ub.r. wyniosła 1,24 mln wobec 1,13 mln rok wcześniej.
Operator posiadał blisko 302,8 tys. abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi (wzrost o 16 proc.), w tym ok. 89,2 tys. klientów trzech usług (wzrost o 27 proc.).
Dołącz do dyskusji: 665 tys. abonentów Multimedia Polska, największy wzrost TV cyfrowej
Po pierwsze jakość świadczonych usług przez Multimedia spadła porównując do lat ubiegłych. A byłem ich klientem od bardzo dawna, tzn. czasy kiedy to była tylko telewizja kablowa analogowa i Internet.) Dobre czasy bo kiedy były przewidziane jakieś prace konserwacyjne byłem informowany o tym pocztą internetową teraz już tak nie ma a różne awarie są na porządku dziennym. Później zdecydowałem się na kolejną usługę telefon. No cóż fakt że nie zawsze działał przyjmowałem i tłumaczyłem sobie że nowa usługa nie wszystko na samy początku musi świetnie działać. Kolejne przedłużenie umowy, wcale nie dowiedział mnie przedstawiciel a ktoś dzwoni przez telefon i objaśnia zasady oferty, przychodzi monter, męczy się półtorej godziny z założeniem urządzeń a następnie podsuwa do podpisania stertę papieru – oczywiście okazuje się że jest zupełnie co innego niż informował konsultant telefoniczny, ale na szybko nie czytasz wszystkiego i podpisujesz. Decydujesz się na kolejną usługę Cyfrową Telewizję. I wracając do standardów jakości świadczonych usług masz kolejne 2 lata niby kilku usług. Dlaczego niby bo telefon jak nie zawsze działał tak nadal nie zawsze działa. Telewizja Cyfrowa – tak bajka tylko nie zdarzyło się mi ani razu, dosłownie ani razu trafić na taki dzień by wszystkie kanały które mam w pakiecie były nadawane. Czarny ekran w IPTV to normalka. Analogowa telewizja działa gorzej, a to geometria obrazu, a to szum zakłócenia. A na koniec rozstać się z firmą trudno. Bo wprowadza sobie (na chwile obecną wiem że niezgodnie z prawem – skarga zgłoszona do UKE) dziwne zapisy w regulaminie że wypowiedzenie na przyszły miesiąc można składać do 25 każdego miesiąca wysyłając informację później niż 25 danego miesiąca)
Dlatego odradzam wszystkim