SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2012 r. w reklamie telewizyjnej: TVN w górę, Polsat i TVP w dół, Orange liderem reklamodawców

W ub.r. TVN zanotował wzrost cennikowych przychodów reklamowych, za to TVP1, TVP2 i Polsat - spadki. Najwięcej na reklamę telewizyjną wydały PTK Centertel (operator Orange) oraz Alfofarm Farmacja Polska.
 

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w 2012 TVN cennikowo zarobił z reklam 7,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Również kilkuprocentowe wzrosty tych wpływów zanotowały AXN (2,2 proc.), TVN24 (1,2 proc.), TV4 (5,3 proc.), a kilkunastoprocentowe – TV Puls (16,5 proc.), TVN7 (13,3 proc.) i Discovery Science (17,4 proc.). Jeszcze bardziej zwiększyły się przychody TLC (o 25,6 proc.), Discovery (o 26,9 proc.), Polsatu 2 (o 35 proc.) i Disney Channel (o 55,1 proc.).

>>> Największe stacje telewizyjne straciły widzów w 2012 roku

Jednak zdecydowanie największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły kanały, które rozpoczęły nadawanie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej: Eska TV i Polo TV. Pierwszy zarobił prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej, a drugi - aż czternaście razy więcej.

>>> Polo TV i Eska TV nokautują konkurencję, Viva dopiero czwarta

Z drugiej strony trzy z czterech czołowych stacji zanotowały spadki przychodów reklamowych. Polsat zarobił mniej o 2,4 proc., TVP1 - o 9,4 proc., a TVP2 - o 10,4 proc. Natomiast aż o 37,9 proc. spadły wpływy z reklam VIVA Polska.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych
stacja wpływy (zł)
2012 2011
TVN 3476875020 3225585230
Polsat 3039668717 3113697495
TVP1 1851777440 2043107440
TVP2 1299465430 1450149935
AXN 389942961 381523975
Discovery 376984465 297023020
VIVA Polska 341437720 558940455
TVN24 329774534 325718318
TV4 322886870 306472383
Disney Channel 316485908 204008200
TLC 278280620 221475160
Eska TV 261771630 90724920
Comedy Central 260011050 286933015
Polo TV 254867375 18127350
National Geographic 234409430 161404575
TV Puls 203759072 174907200
Disney XD 201339980 202849675
TVN7 196618230 173582060
Polsat2 183055548 135630098
Discovery Science 179378785 152778670


Wśród czołowych reklamodawców największe wzrosty budżetów ulokowanych w 20 powyższych kanałach telewizyjnych zanotowały PTK Centertel i Alfofarm Farmacja Polska. Operator sieci Orange wydał 30,4 proc. więcej niż rok wcześniej, co wynika m.in. z kampanii wspierającej rebranding TP na Orange. Za to dwaj inni operatorzy telekomunikacyjni: Polska Telefonia Cyfrowa (zarządzająca T-Mobile) i Polkomtel (właściciel sieci Plus) ograniczyli swoje budżety reklamowe w 20 czołowych stacjach - pierwszy o 4,8 proc., a drugi o 19,8 proc. Z kolei Alfofarm wydał aż o 48,9 proc. więcej, tymczasem jego konkurent z branży farmeceutycznej, US Pharmacia, zmniejszył swój budżet o 3,1 proc.

>>> Polska reklama 5,3 proc. w dół przez cięcia w FMCG, tylko internet i kina na plusie

Wydatki na reklamę w 20 największych kanałach telewizyjnych obcięły dwa polskie oddziały koncernów produkujących żywność i dobra szybko zbywalne: Procter & Gamble - o 14,4 proc., oraz Unilver - o 25,8 proc. Z drugiej strony budżet Reckitt Benckiser wzrósł o 15,1 proc., a Masterfoods - o 12,2 proc.

Cennikowe wydatki na reklamę w telewizji
firma wydatki
2012 2011
PTK Centertel 542342012 415760785
Aflofarm 468411659 314540771
Procter & Gamble Polska 416969394 487106125
Unilever Polska 396658726 534347513
Polska Telefonia Cyfrowa 390757747 410372995
Polkomtel 321567037 400859584
US Pharmacia 285085442 294251653
Ferrero Polska 260779671 270047220
Reckitt Benckiser Polska 242093026 210344093
Masterfoods Polska 235439769 209805406


 

Dołącz do dyskusji: 2012 r. w reklamie telewizyjnej: TVN w górę, Polsat i TVP w dół, Orange liderem reklamodawców

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
TVN jest spółką giełdową więc podaje swoje przychody w raportach kwartalnych. Przychody SPADAJĄ a nie rosną. Można sprawdzić, a to dopiero początek bo oferta programowa na poziomie brukowców i utrata wiarygodności powodują, że nikt poważny nie chce się już w tej stacji reklamować
0 0
odpowiedź
User
olo
po co to robic beznadziejne reklamy, jak ta z napadem na wyprzedaz ? to taki
szit,ze dziwie sie,ze ktos mogl cos takiego popelnic i nazwac to reklama,chyba
ze chodzi o negatywna reklama, nie wazne co mowia,byle mowili:)
0 0
odpowiedź
User
maciejewskigostynin
Brawo VIVA!!!
Róbcie tak dalej jak MTV!!!
Wasza oglądalność będzie wynosić 0,00%
WIELKIE BRAWA DLA ZARZĄDU VIVY!!!JAK MOZNA BYC TAKIM DEBILEM I ISC SLADEM MTV???
0 0
odpowiedź