2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją
Pierwszą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,54 mln widzów, o 80 tys. mniej niż zeszłoroczne TOPtrendy. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 14,1 mln zł.
SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 29 do 31 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,54 mln widzów, co przełożyło się na 21,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,41 mln osób, co przełożyło się na 17,69 proc. udziału w grupie 4+.
Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się koncert „Radiowy przebój roku” oraz recitale Zakopower i Bajmu, oglądało średnio 2,47 mln widzów przy udziale na poziomie 18,90 proc.
Z kolei największą popularnością cieszył się koncert „Sopocki hit kabaretowy. Prywatka w Operze Leśnej”. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,29 mln widzów i miała 27,82 proc. udziału.
Widownia poszczególnych dni festiwalu
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
||||
Program |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
SOPOCKI HIT KABARETOWY PRYWATKA W OPERZE LEŚNEJ |
31-05-2015 |
20:04:22 |
00:29:23 |
3 290 133 |
27,82% |
RADIOWY PRZEBÓJ ROKU |
30-05-2015 |
20:58:36 |
23:16:34 |
2 466 050 |
18,90% |
KONCERT PLATYNOWY |
29-05-2015 |
20:05:49 |
22:45:10 |
2 407 496 |
17,69% |
SuperHit Festiwal miał o 80 tys. widzów mniej niż ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy, który śledziło średnio 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76 proc. i 24,36 proc. (więcej na ten temat).
Polsat w czasie transmisji z festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,22 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (7,81 proc.), a czwarta - TVP2 (5,72 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
Polsat - SHF |
2 538 228 |
21,49% |
21,00% |
TVP1 |
1 443 850 |
12,22% |
9,88% |
TVP2 |
675 645 |
5,72% |
5,84% |
TVN |
922 832 |
7,81% |
10,64% |
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 14,13 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy z reklam przyniósł 12,84 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Podczas SuperHit Festiwalu na scenie Opery Leśnej zaśpiewało ponad 50 wykonawców. Wręczono dwie nagrody Bursztynowego Słowika, które otrzymali Dawid Podsiadło i Beata Kozidrak.
Polsat SuperHitFestiwal zastąpił organizowany przez 11 lat Sopot TOPtrendy Festiwal, bo stacja uznała, że formuła imprezy powinna uwzględniać nie tylko artystów z największą sprzedażą płyt. Do kryteriów wyłaniania wykonawców dołączono zatem najczęściej grane utwory w radiu, płatną oraz bezpłatną dystrybucję muzyki w internecie oraz na urządzeniach mobilnych. Ponadto zrezygnowano z koncertu trendy, bo jego rolę przejęły obecnie programy typu talent-show (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: 2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją