1,1 mln widzów „Sułtanki Kosem 2”. TVP1 przegrywa z konkurencją
Drugi sezon serialu „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” śledzi 1,1 mln widzów, o 150 tys. osób mniej niż całą premierową osłonę. TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji jest czwarta w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 w dni powszednie drugiej edycji tureckiego serialu „Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem”, w okresie od 13 lutego do 11 kwietnia 2017 roku, wyniosła 1,10 mln osób. Przełożyło się to na 8,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,31 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,78 proc. w grupie 16-59.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 20 marca br. Obejrzało go 1,14 mln widzów.
Dla porównania cała pierwsza edycja serialu, pokazywana w tym paśmie w okresie od 4 maja do 28 września 2016 roku, gromadziła przed telewizorami 1,25 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 12,16 proc., 5,82 proc. i 8,09 proc. udziału. Oznacza to, że druga odsłona straciła 150 tys. widzów (spadek nastąpił mimo, że drugi względem pierwszego pokazywany jest o tej porze roku, w której ogólnie więcej osób ogląda telewizję).
W okresie od 29 września do 13 grudnia 2016 roku TVP1 w tym paśmie pokazywała inny turecki serial „Królowa jednej nocy”. Oglądało go 1,57 mln osób. Przełożyło się to na odpowiednio 11,13 proc., 5,08 proc. oraz 7,64 proc. udziału. W tym ujęciu „Sułtanka Kosem 2” straciła 470 tys. widzów.
TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji zajmuje czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVN, emitujący w tym czasie gł. „Szpital” i „Fakty”, co przekłada się na 19 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat (gł. „Pierwsza miłość” i „Wydarzenia”; 15,11 proc.), a trzecie - TVP2 (gł. prognoza pogody i teleturniej „Jeden z dziesięciu”; 10,83 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
„Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem” to spin-off „Wspaniałego stulecia”. Produkcja opowiada o losach Anastazji (żyjącej w latach 1590-1651), która w młodym wieku została porwana do haremu sułtana Ahmeda I. Następnie została jego żoną i matką jego dzieci.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,02 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,1 mln widzów „Sułtanki Kosem 2”. TVP1 przegrywa z konkurencją