SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

0 24 proc. urosła reklama kinowa w 2012 r., Coca-Cola na czele reklamodawców

W ub.r. cennikowe wydatki na reklamę w kinach wyniosły 763,8 mln zł, o 23,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Największym reklamodawcą była Coca-Cola Poland Services, przed operatorami sieci Orange i Play. Mocno wydatki zmniejszyły za to Ferrero Polska i Polkomtel.

763,8 mln zł to cennikowa wartość reklamy kinowej w 2012 roku obliczona dla portalu Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media. Natomiast według danych Starlinka faktyczne wydatki w trzech pierwszych kwartałach ub.r. wyniosły jedynie 70,6 mln zł, o 11,5 proc. więcej niż w 2011 roku (zobacz szczegóły).

Zdaniem Alfreda Ejsmonta radio, outdoor, ambient & cinema directora w Universal McCann, w całym ub.r. reklama kinowa zanotowała wzrost o kilka punktów proc. wyższy niż estymacje Starlinka za trzy kwartały. - Świetny był ostatni kwartał, kiedy marketerzy chętnie promowali się przy filmach takich jak „Skyfall” czy „Hobbit” - mówi Ejsmont. - Za to wcześniej, w czasie Euro 2012 większość firm ograniczyła działania reklamowe w kinach, tak samo jak w pozostałych kanałach komunikacji. Intensywnie promowali się wtedy tak naprawdę tylko oficjalni sponsorzy turnieju, ale oni mogli korzystać z pakietów przyznanych przez UEFA - dodaje.

Najwięcej na reklamę w kinach przeznaczyła w 2012 roku Coca-Cola Poland Services, której cennikowe wydatki wyniosły 39,9 mln zł (wzrost o 34,5 proc. w skali roku). Kolejne miejsca zajęli PTK Centertel i P4 z budżetami w wysokości 26,1 i 23,1 mln zł. Przy czym rok do roku operator Orange zwiększył swoje wydatki o 59 proc., a operator P4 - zmniejszył o 16,4 proc.

Po ponad 20 mln zł wydały również Samsung Electronics Polska (21 mln zł) i dystrybutor filmowy Kino Świat (20,2 mln zł). W porównaniu z 2011 rokiem obie firmy wielokrotnie zwiększyły te budżety: Samsung o 231 proc., a Kino Świat o 164 proc.

Za to dużo mniej niż rok wcześniej wydały Ferrero Polska i Polkomtel, wypadając tym samym z czołowej piątki reklamodawców kinowych. Wydatki Ferrero zmalały z 28,3 do 18,2 mln zł (spadek o 35,6 proc.), a Polkomtela - z 23,4 do 9,7 mln zł (spadek o 58,6 proc.).

Cennikowe wydatki reklamowe w kinach
 Wirtualnemedia.pl 2012 2011
Coca-Cola Poland Services 39 924 598 zł 29 676 753 zł
PTK Centertel 26 124 387 zł 16 426 746 zł
P4 23 133 197 zł 27 673 573 zł
Samsung Electronics Polska 21 026 617 zł 6 344 394 zł
Kino Świat 20 220 172 zł 7 657 846 zł
wydatki ogółem 763 760 425 zł 616 480 927 zł

Dołącz do dyskusji: 0 24 proc. urosła reklama kinowa w 2012 r., Coca-Cola na czele reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl