Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 11 Października 2024
 
 
 
Komisja zdecydowała. Czabański do dymisji z Rady Mediów Narodowych
 
Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu pozytywnie zaopiniowała wniosek o odwołanie Krzysztofa Czabańskiego z Rady Mediów Narodowych. 19 posłów poparło taki ruch, 11 było przeciwko. Doradca przewodniczącego RMN przekonywał, że nie miał on żadnego wpływu na działalność spółek medialnych, takich jak TV Republika. więcej
 
 
Audyt w PZU: "czarna lista" mediów i miliony utopione w Ruchu. Są wnioski do prokuratury
 
Grupa PZU podała wyniki audytu w organizacji dotyczącego działalności w latach 2016-2024. Informuje on m.in. o wyrządzeniu szkód na kwotę ponad 700 mln zł, krytycznie ocenia nabycie udziałów w Ruchu. Ujawniono też istnienie w agencji mediowej Sigma Bis tzw. "czarnej listy" mediów. Trzy pierwsze zawiadomienia skierowano już do prokuratury.   więcej
 
 
Platforma TVP wyprzedziła Disney+. Nie ma mocnych na Netfliksa
 
Netfliksa odwiedza miesięcznie prawie 10 mln polskich internautów, dzięki czemu platforma ma około połowy udziału w segmencie streamingu wideo w Polsce. We wrześniu duże wzrosty osiągnęły platformy czołowych nadawców telewizyjnych, z których TVP VOD wyprzedziła Disney+. więcej
 
 
Canal+ przejmie gale KSW. Koniec współpracy z Viaplay
 
W poniedziałek Canal+ i KSW organizują konferencję, na której przedstawią szczegóły swojej współpracy. W ostatnich latach gale KSW pokazywał serwis streamingowy Viaplay, który wycofuje się z Polski. więcej
 
 
Co z programem Bianki Mikołajewskiej w TVP? "Premiera nieco się odwleka"
 
Nowy program reportersko-śledzi Bianki Mikołajewski zniknął z ramówki TVP na najbliższe tygodnie. Jego start był zapowiadany na drugą połowę października br. - plan zakłada, że program wejdzie na antenę w drugiej połowie listopada - informuje nas Telewizja Polska.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Dodatek "Nowoczesny employer branding" więcej
 
Trójka walczy o odzyskanie słuchaczy. "Jesteśmy zadowoleni" więcej
 
Eksperci podzieleni ws. oprawy TVP Info. ,,Spójna zmiana" vs. ,,Brak szerszej wizji" więcej
 
TVP Info celuje w ponad 2 proc. udziału. Dyrektor TAI: nowe logo to symboliczna zmiana więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. PR Res Global Investment
Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych Media Forum. Rozwój Lokalny
Redaktor portalu demagog.org.pl (dział fact-checkingu politycznego) Stowarzyszenie Demagog
Art Director TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Podróże Ringier Axel Springer Polska
Asystent/ Asystentka Reportera News- Fakty Po Południu TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Tokio Polska Organizacja Turystyczna
Technik ENG TVN Warner Bros. Discovery
Inżynier SNG TVN Warner Bros. Discovery
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Canal+ przejmie gale KSW. Koniec współpracy z Viaplay

W poniedziałek Canal+ i KSW organizują konferencję, na której przedstawią szczegóły swojej współpracy. W ostatnich latach gale KSW pokazywał serwis streamingowy Viaplay, który wycofuje się z Polski. więcej

Co z programem Bianki Mikołajewskiej w TVP? "Premiera nieco się odwleka"

Nowy program reportersko-śledzi Bianki Mikołajewski zniknął z ramówki TVP na najbliższe tygodnie. Jego start był zapowiadany na drugą połowę października br. - plan zakłada, że program wejdzie na antenę w drugiej połowie listopada - informuje nas Telewizja Polska.  więcej

TVP1 przed Polsatem w telewizji naziemnej. Ogromny wzrost Republiki

Telewizyjna Jedynka była najchętniej oglądaną stacją w telewizji naziemnej we wrześniu tego roku, zaś w grupie komercyjnej 16-59 liderem okazał się Polsat. Ogromny awans zanotowała TV Republika, zaś w grupie komercyjnej na podium znalazła się TV Puls. więcej

Pilot WP usunął stacje należące do Polsatu

Serwis streamingowy Pilot WP rozesłał do subskrybentów wiadomość zatytułowaną ,,Ważne informacje o zmianach w usłudze". Poinformował w nim o usunięciu z oferty kanałów muzycznych 4fun.tv, 4fun Dance i 4fun Kids. więcej

Republika na razie bez programu Sobali. ,,Dzisiaj" jeszcze dłuższe

Z ramówki Republiki tymczasowo zniknął wieczorny program ,,Mówi się" Jacka Sobali. Docelowo może on trafić na antenę Republiki Plus. Natomiast główny program informacyjny ,,Dzisiaj" został wydłużony do nawet 60 minut. więcej

"Milionerzy" wracają do TVN. Znamy datę premiery

Nowe odcinku ,,Milionerów" coraz bliżej. Stacja TVN rozpocznie emisję premierowej serii teleturnieju w poniedziałek 4 listopada. Co nowego czeka na widzów? więcej

Viaplay usunie kanał z oferty. Powodem wyjście z Polski

W ostatnich dniach niektórym użytkownikom serwisu streamingowego Viaplay w sekcji ,,Kanały TV" nie wyświetlała się stacja Epic Drama. Niebawem ma zniknąć dla wszystkich subskrybentów.  - Umowa między Epic Drama a Viaplay wygasła - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viasat World, nadawcy stacji.  więcej

Będzie trzeci sezon popularnego serialu Polsatu

Telewizja Polsat podała, że ruszyły zdjęcia do trzeciego sezonu serialu komediowego "Teściowie". Odcinki drugiego sezonu nadawane są w każdą niedzielę po programie ,,Taniec z Gwiazdami".   więcej

Nie tylko "The Voice Senior". Piasek w TVP na Boże Narodzenie

Andrzej Piaseczny będzie gwiazdą świątecznego koncertu Telewizji Polskiej - wynika z informacji dostępnych na stronach TVP. Okolicznościowa audycja muzyczna poprzedzi stały powrót artysty na antenę TVP, który z publiczną stacją rozstał się w atmosferze skandalu.  więcej

Na Disney+ nowe sezony popularnych seriali

Na platformie Disney+ zadebiutowały właśnie kontynuacje dwóch popularnych seriali: kultowych ,,Chirurgów" oraz pełnego adrenaliny ,,9-1-1". Akcja dwudziestego sezonu serialu ,,Chirurdzy" ponownie przenosi widzów do szpitala Grey Sloan Memorial, gdzie lekarze nieustannie stają przed wyzwaniami i podejmują decyzje na granicy życia i śmierci. więcej

Walne w firmach Solorza bez dziennikarzy. ,,Mogliby zakłócić prawidłowy przebieg"

Na niedawnych posiedzeniach walnych zgromadzeń Cyfrowego Polsatu i ZE PAK, podczas których z rad nadzorczych odwołano m.in. synów Zygmunta Solorza, nie mogli być obecni dziennikarze. Spółki przekonują, że obecność przedstawicieli mediów ,,mogłaby zakłócić prawidłowy przebieg obrad". więcej

Zmiany w ,,The Voice of Poland". Wraca dawna zasada

Muzyczna rywalizacja w ,,The Voice of Poland" wkracza na nowy etap. W najbliższych odcinkach show TVP2 widzowie zobaczą pierwsze bitwy uczestników, które w tym sezonie będą mieć inny przebieg niż dotychczas. Wszystko za sprawą powrotu dawnej zasady - "kradzieży uczestników".  więcej

Nowa dziennikarka Republiki. Jest także piosenkarką

Współpracę z Telewizją Republika zaczęła dziennikarka Aleksandra Gołda, wcześniej przez kilka lat związana z TVP3 Warszawa. więcej

Syn Zygmunta Solorza pozostanie szefem Polsatu? Dymisja nie taka prosta

Spór Zygmunta Solorza z jego dziećmi wywołał pytanie o przyszłość Piotra Żaka, syna miliardera, jako prezesa Telewizji Polsat. Czy może stracić fotel prezesa? Tak, ale nie w tym momencie - informuje w czwartek Business Insider Polska. więcej

Trzeci sezon serialu ,,Życie seksualne studentek" już w listopadzie w serwisie Max

Produkcja Mindy Kaling zatytułowana ,,Życie seksualne studentek" wraca z trzecim sezonem.   więcej

Marta Piasecka w kolejnym programie telewizji wPolsce24

Na antenie telewizji wPolsce24 (Fratria) do grona gospodarzy porannego programu dołączyła Marta Piasecka. W stacji prowadzi też serwisy informacyjne, m.in. ,,Wiadomości", oraz pasma informacyjno-publicystyczne. więcej

Meta przygotowuje się do szczytu sprzedażowego: ,,W erze AI kreatywność jest motorem efektywności dla reklamodawców"

- Nie ma ani jednego produktu Mety, który funkcjonowałby bez bardzo mocnego wsparcia AI - podkreśla Robert Bednarski, country director firmy Meta w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Opisuje, jak sztuczna inteligencja pomaga reklamodawcom efektywniej realizować kampanie i osiągać lepsze efekty, zwłaszcza w gorącym okresie przed świętami. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Komisja zdecydowała. Czabański do dymisji z Rady Mediów Narodowych

Sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu pozytywnie zaopiniowała wniosek o odwołanie Krzysztofa Czabańskiego z Rady Mediów Narodowych. 19 posłów poparło taki ruch, 11 było przeciwko. Doradca przewodniczącego RMN przekonywał, że nie miał on żadnego wpływu na działalność spółek medialnych, takich jak TV Republika. więcej

 
Nowy dyrektor w Polskim Radiu. Zajmie się audytem

Marcin Iskra został dyrektorem do spraw audytu w Polskim Radiu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wcześniej to stanowisko zajmowała Elżbieta Bednarczyk.  więcej

 
Legendarny dziennikarz wraca do Polskiego Radia

Na antenę Programu I Polskiego Radia wraca Paweł Sito, dziennikarz radiowy i telewizyjny. W radiowej Jedynce poprowadzi audycję ,,Muzyka Nocą", w której poruszy zagadnienia dotyczące cywilizacji współczesności. więcej

 
Karolina Korwin-Piotrowska debiutuje w Polskim Radiu. Znamy szczegóły programu

W najbliższą niedzielę, 13 października, o godzinie 16.00 na antenie radiowej Jedynki zadebiutuje nowa audycja Karoliny Korwin-Piotrowskiej ,,Nowy wspaniały świat". W każdym odcinku prowadząca wraz z zaproszonymi gośćmi przeanalizuje współczesne zjawiska społeczne, zwłaszcza te kształtowane przez rozwój technologii.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
,,Nowy kształt chrupania" reklamuje Przysnacki Snack Festival

Ruszyła kampania Snack Festival, nowości marki Przysnacki. Marka w spotach wideo odkrywa ,,Nowy kształt chrupania". Za koncept i realizację odpowiada agencja GoldenSubmarine.  więcej

Sephora dalej z agencją Roberta Lewandowskiego

Stor9 wygrał przetarg marki Sephora na współpracę w obszarze influencer marketingu. To już piąty rok, kiedy Stor9 wspiera markę beauty w budowaniu silnych relacji z influencerami oraz umacnianiu jej wizerunku na rynku. więcej

Rusza kampania społeczna ,,Dzieciństwo bez przemocy"

Ruszyła kampania ,,Dzieciństwo bez przemocy" Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajowej Koalicji na Rzecz Ochrony Dzieci. Jest ona wyrazem sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci i ma na celu promowanie systemowych rozwiązań sprzyjających dobremu dzieciństwu.  więcej

Kaufland ma 250 sklepów w Polsce. Rusza kampania

Kaufland ruszył z kampanią zapowiadającą wielkie otwarcie 250. marketu w Polsce. Sieć sklepów świętuje z przytupem, łącząc działania wizerunkowe z prosprzedażowymi.  więcej

Artur Barciś w audiobooku od E.ON Polska

Firma E.ON Polska stworzyła bezpłatny audiobook, który w zabawny i angażujący sposób uczy całe rodziny, jak efektywnie oszczędzać energię w domu. Narratorem audiobooka jest znany aktor Artur Barciś.  więcej

Żabka warta ponad 20 mld zł. Ustalono cenę akcji

Cenę akcji Grupy Żabka w ofercie pierwotnej ustalono na 21,5 zł, czyli maksymalną kwotę z proponowanego przedziału. Do inwestorów giełdowych trafią walory za minimum 6,5 mld zł. więcej

Blik promowany serialem z influencerami

Agencje należące do Publicis Groupe Polska przygotowały dla marki kolejny niestandardowy projekt reklamowy - czteroodcinkową serię ,,Bliku w Bloku". Zaangażowano do niego aktorów, a także influencerów takich, jak m.in. Jakub Geczu Gicz, Lena Zabroś, Tymek Gliszczyński, Natalia Szymaniec, Nicole Węcławiak. więcej

dr Maciej Kawecki ambasadorem nowego Mitsubishi ASX

Maciej Kawecki, wykładowca, dziennikarz technologiczny, popularyzator nowych technologii został ambasadorem nowego modelu Mitsubishi ASX (Astara). więcej

Sante nowym klientem agencji Insignia

Insignia przygotowała kampanię dla marki Lovege, należącej do Sante, jej nowego klienta. Kampania jest prowadzona pod hasłem ,,Nawiń swój freestyle z Lovege". Osią działań jest konkurs, którego twarzą jest raper i autor tekstów piosenek - Liber (Marcin Piotrowski). więcej

PZU zachęca do zabezpieczenia życia i zdrowia

,,A co, jeśli...?" - pod takim hasłem firma ubezpieczeniowa PZU wystartowała z kampanią produktową promującą indywidualne ubezpieczenia na życie i zdrowie. więcej

Jesień ze Śliwką Nałęczowską. Startuje kampania

Wystartowała jesienna edycja kampanii marki Śliwka Nałęczowska, należącej do portfolio firmy Colian. Hasłem przewodnim jest ,,Śliwka Nałęczowska inspiruje wszystkie zmysły". więcej

OLX w reklamach ,,łączy nas"

Pod hasłem ,,Łączy nas OLX" rozpoczęła się kampania reklamowa platformy OLX. Odpowiadają za nią firmy marketingowe F25, VML i Mindshare. więcej

Siła. Elegancja. Wydajność. I.N.O.X. kontynuuje swoją podróż

Po niedawnej premierze I.N.O.X. Chrono Victorinox rozszerza swoją popularną kolekcję zegarków o modele o mniejszym rozmiarze i z naciągiem automatycznym. Wszystkie modele charakteryzują wyraziste i geometryczne kształty, innowacyjne materiały, szwajcarska precyzja oraz nawiązujące do industrialnych korzeni firmy wygrawerowane kody przemysłowe. Wszystko to pozwala zapanować nad czasem - w każdej chwili. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Audyt w PZU: "czarna lista" mediów i miliony utopione w Ruchu. Są wnioski do prokuratury

Grupa PZU podała wyniki audytu w organizacji dotyczącego działalności w latach 2016-2024. Informuje on m.in. o wyrządzeniu szkód na kwotę ponad 700 mln zł, krytycznie ocenia nabycie udziałów w Ruchu. Ujawniono też istnienie w agencji mediowej Sigma Bis tzw. "czarnej listy" mediów. Trzy pierwsze zawiadomienia skierowano już do prokuratury.   więcej

 
 
 
INTERNET
 
Platforma TVP wyprzedziła Disney+. Nie ma mocnych na Netfliksa

Netfliksa odwiedza miesięcznie prawie 10 mln polskich internautów, dzięki czemu platforma ma około połowy udziału w segmencie streamingu wideo w Polsce. We wrześniu duże wzrosty osiągnęły platformy czołowych nadawców telewizyjnych, z których TVP VOD wyprzedziła Disney+. więcej

Drugi sezon ,,Dyplomatki" już w październiku w ofercie Netfliksa

Netflix opublikował zwiastun długo wyczekiwanego drugiego sezonu serialu ,,Dyplomatka", którego premiera planowana jest na koniec października. Po pełnym napięcia finale pierwszego sezonu nadchodzące odcinki obiecują jeszcze większą dawkę emocji, skomplikowaną sieć intryg, politycznych manipulacji i osobistych rozterek głównej bohaterki. więcej

Nowy prowadzący wieczorny program w Kanale Zero

Jakub Dymek poprowadzi w czwartek 10 października br. audycję ,,Godzina Zero" w Kanale Zero. Dla dziennikarza będzie to debiut w roli prowadzącego tej audycji.  więcej

Cinkciarz walczy z bankami. Chce 0,5 mld zł odszkodowania

Internetowy kantor Cinkciarz.pl poinformował w czwartek o złożeniu zawiadomienia do UOKiK o stosowaniu praktyk ograniczających konkurencję przez SGB Bank. Kantor internetowy zapowiedział też pozew przeciwko Citibankowi, w którym ma domagać się 500 mln zł odszkodowania. więcej

Meta testowo wyłączy komentarze pod postami reklamowymi. Wzmocnienie brand safety

Meta wprowadza nowe narzędzie brand safety na Facebooku i Instagramie. Mają dawać reklamodawcom większą kontrolę nad reklamami i ich umiejscowieniem na platformach.  więcej

Reklamy pod znakiem AI. Jak sztuczna inteligencja i social media zmieniają marketing

Sztuczna inteligencja błyskawicznie wkroczyła do branży marketingowej, zwłaszcza w jej najszybciej rosnącym obszarze cyfrowym. Co już zmieniła, a na co jeszcze wpłynie u reklamodawców, firm marketingowych i właścicieli platform internetowych? O obecnym krajobrazie i perspektywach rozwoju marketingu w erze AI i mediów społecznościowych na konferencji Meta Marketing Summit dyskutowali eksperci z branży reklamowej, technologicznej i przedstawiciele biznesu. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Prezesi największych firm do AI podchodzą z dużą dozą ostrożności

Polscy liderzy biznesu coraz mocniej stawiają na budowanie odporności organizacyjnej w obliczu zmniejszającej się pewności co do rozwoju globalnej gospodarki, a do AI podchodzą z dużą dozą ostrożności - wynika z nowej edycji raportu ,,KPMG CEO Outlook 2024".  więcej

Coraz mniej Polaków chce przyjmowania uchodźców z Ukrainy. Najniższy wynik od wybuchu wojny

53 proc. Polaków popiera przyjmowanie ukraińskich uchodźców przez nasz kraj. To najniższy wynik od marca 2022 r. kiedy wyniósł on 94 proc. - wynika z najnowszego badania CBOS. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Cztery nowe ekspertki w oLIVE media

Zespół agencji oLIVE media wzmocniły cztery nowe specjalistki: Aleksandra Grabowska, Angelika Garczyk, Olimpia Kwiatkowska, Adriana Stachurska więcej

Piotr Maciejczyk w LoveBrands Group

Piotr Maciejczyk, badacz i ekspert ds. komunikacji, dołączył do działu strategii w LoveBrands Group. Objął stanowisko research&strategy consultant.  więcej

 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj