zakup i zwrot

ttt Data ostatniej zmiany: 2011-08-05 09:57:18

zakup i zwrot

2011-08-02 20:25:44 - ttt

Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet RTV i
po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca oczekiwan, to czy w
takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu w terminie do 10 dni od
daty zakupu?





Re: zakup i zwrot

2011-08-02 20:50:59 - ToMasz

W dniu 02.08.2011 20:25, ttt pisze:
> Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet RTV i
> po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca oczekiwan, to czy w
> takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu w terminie do 10 dni od
> daty zakupu?
nie. Nikt Ci nie gwarantuje tego prawa. Jednakże wiele sklepów przyjmuje
takie zwroty. Na nieszczęście przyjęcie takeigo zwrotu już używanej
rzeczy jest zgodne z ogólnym prawem, natomiast ponowna sprzedaż.... JAk
kupisz laptopa z aktywowanym windowsem to możesz oddać sprawę do sądu,
ale czajnik bezprzewodowy - trudniej udowodnić ze był używany.

MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te pieniądze lub droższy.
ToMasz



Re: zakup i zwrot

2011-08-03 11:31:51 - Kell a

ToMasz napisał(a):

>W dniu 02.08.2011 20:25, ttt pisze:
>> Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet RTV i
>> po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca oczekiwan, to czy w
>> takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu w terminie do 10 dni od
>> daty zakupu?
>nie. Nikt Ci nie gwarantuje tego prawa. Jednakże wiele sklepów przyjmuje
>takie zwroty. Na nieszczęście przyjęcie takeigo zwrotu już używanej
>rzeczy jest zgodne z ogólnym prawem, natomiast ponowna sprzedaż.... JAk
>kupisz laptopa z aktywowanym windowsem to możesz oddać sprawę do sądu,
>ale czajnik bezprzewodowy - trudniej udowodnić ze był używany.

W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu i nie ma problemu
z aktywowanym windowsem. A 10 dni jest na zwrot jesli kupuje sie
cos, czego podczas zakupu nie mozna zobaczyc na wlasne oczy
(czyli np. podczas zakupu przez internet)




Re: zakup i zwrot

2011-08-03 12:59:35 - BaX

> W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu i nie ma problemu
> z aktywowanym windowsem.

I nic to nie zmienia, że jest bo taka reinstalacja nie przywróci go do stanu
sprzed pierwszej instalacji. Oczywiście teoretycznie nic po za systemem i
softem firmowym w nim nie będzie, w praktycze sam system wymaga podania przy
instlalacji pewnych danych których po za kupującym nikt nie zna. Dodatkowo
np. toshiba ma rejestracje gwarancji online i raczej drugi raz nowy
właściciel się nie zarejestruje, identycznie office starter drugi raz nie
zarejestruje się na okres próbny.

Reasumujac, zwrócony laptop może zostać traktowany tylko jako towar w
najlepszym wypadku powystawowy albo używany.




Re: zakup i zwrot

2011-08-03 13:37:16 - Kell a

BaX napisał(a):

>> W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu i nie ma problemu
>> z aktywowanym windowsem.
>
>I nic to nie zmienia, że jest bo taka reinstalacja nie przywróci go do stanu
>sprzed pierwszej instalacji. Oczywiście teoretycznie nic po za systemem i
>softem firmowym w nim nie będzie, w praktycze sam system wymaga podania przy
>instlalacji pewnych danych których po za kupującym nikt nie zna.
>Dodatkowo
>np. toshiba ma rejestracje gwarancji online i raczej drugi raz nowy
>właściciel się nie zarejestruje, identycznie office starter drugi raz nie
>zarejestruje się na okres próbny.

Gosc pisal o aktywowanym windowsie a nie pouzupelnianych
gwarancjach czy poinstalowanych programach. Nalezaloby
troche rozrozniac.



Re: zakup i zwrot

2011-08-03 14:08:45 - BaX


>>> W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu i nie ma problemu
>>> z aktywowanym windowsem.
>>
>>I nic to nie zmienia, że jest bo taka reinstalacja nie przywróci go do
>>stanu
>>sprzed pierwszej instalacji. Oczywiście teoretycznie nic po za systemem i
>>softem firmowym w nim nie będzie, w praktycze sam system wymaga podania
>>przy
>>instlalacji pewnych danych których po za kupującym nikt nie zna.
>>Dodatkowo
>>np. toshiba ma rejestracje gwarancji online i raczej drugi raz nowy
>>właściciel się nie zarejestruje, identycznie office starter drugi raz nie
>>zarejestruje się na okres próbny.
>
> Gosc pisal o aktywowanym windowsie a nie pouzupelnianych
> gwarancjach czy poinstalowanych programach. Nalezaloby
> troche rozrozniac.

Jednym z etapów po instalacji windowsa ale przed pokazaniem właściwego
pulpitu jest rejestracja laptopa, można ją oczywiście pominąc ale wielu
wpisuje dane albo co gorsza wpisuje jakieś bzdety i rejestruje. Tak samo jak
offiice, nero itd.




Re: zakup i zwrot

2011-08-05 08:31:40 - ToMasz

W dniu 03.08.2011 13:37, Kell a pisze:
> BaX napisał(a):
>
>>> W notebooku jest cos takiego jak przywracanie systemu i nie ma problemu
>>> z aktywowanym windowsem.
>>
>> I nic to nie zmienia, że jest bo taka reinstalacja nie przywróci go do stanu
>> sprzed pierwszej instalacji. Oczywiście teoretycznie nic po za systemem i
>> softem firmowym w nim nie będzie, w praktycze sam system wymaga podania przy
>> instlalacji pewnych danych których po za kupującym nikt nie zna.
>> Dodatkowo
>> np. toshiba ma rejestracje gwarancji online i raczej drugi raz nowy
>> właściciel się nie zarejestruje, identycznie office starter drugi raz nie
>> zarejestruje się na okres próbny.
>
> Gosc pisal o aktywowanym windowsie a nie pouzupelnianych
> gwarancjach czy poinstalowanych programach. Nalezaloby
> troche rozrozniac.
nie.
Gość pisał o tym, ze gro klientów wybiera MM/real/itp, bo jakby co to
towar oddamy. Każdy sklep może przyjąć towar od klienta, bo tak stanowi
prawo. Niestety prawo nie nic nie wspomina _co potem z towarem_,
natomiast domyślnie w sklepie kupujemy towary _fabrycznie nowe_ a zwroty
takimi nie są. W niewielu przypadkach da sie udowodnić ze ów towar był
używany. W przypadku laptopa, da sie. TV - może mieć 300godzin bo w
sklepie go wygrzewali..

ToMasz



Re: zakup i zwrot

2011-08-03 14:27:36 - Robert_J

> MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te
> pieniądze lub droższy.

To raczej kwalifikuje się jako wymiana, a nie zwrot. I
faktycznie sporo marketów to praktykuje, pod warunkiem że
bierzesz w zamian coś w minimum tej samej cenie. Ale nie
znam żadnego, który przyjmuje stricte zwrot towaru. Czyli że
oddasz sprzęt i dostajesz kasiorę :-).
Dlatego uważam że zdecydowanie lepiej pójść do MM, obejrzeć
sobie dokładnie, pobawić się, a kupić w sklepie
internetowym, w którym zawsze towar może oddać w ciągu 10
dni bez tłumaczenia dlaczego. Tylko tu też jest jeden
problem. Towar nie może być odpakowany ani nosić śladów
użycia (w sumie pierwsze raczej wyklucza drugie ;-) )




Re: zakup i zwrot

2011-08-03 14:35:50 - Marek Dyjor

Robert_J wrote:
>> MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te
>> pieniądze lub droższy.
>
> To raczej kwalifikuje się jako wymiana, a nie zwrot. I
> faktycznie sporo marketów to praktykuje, pod warunkiem że
> bierzesz w zamian coś w minimum tej samej cenie. Ale nie
> znam żadnego, który przyjmuje stricte zwrot towaru. Czyli że
> oddasz sprzęt i dostajesz kasiorę :-).
> Dlatego uważam że zdecydowanie lepiej pójść do MM, obejrzeć
> sobie dokładnie, pobawić się, a kupić w sklepie
> internetowym, w którym zawsze towar może oddać w ciągu 10
> dni bez tłumaczenia dlaczego. Tylko tu też jest jeden
> problem. Towar nie może być odpakowany ani nosić śladów
> użycia (w sumie pierwsze raczej wyklucza drugie ;-) )

nie prawda...

nie możesz sprawdzić właściwości towaru nie odpakowując go...

ma być zapakowany z powrotem i nie nosić śladów używania.




Re: zakup i zwrot

2011-08-03 14:44:30 - Robert_J

>> Towar nie może być odpakowany ani nosić śladów
>> użycia (w sumie pierwsze raczej wyklucza drugie ;-) )
>
> nie prawda...
> nie możesz sprawdzić właściwości towaru nie odpakowując
> go...
> ma być zapakowany z powrotem i nie nosić śladów używania.

Fakt, rozpędziłem się lekko :-). Uprościłem sytuację,
otwarcie opakowania np. programu lub nagranego nośnika
audio/video zamyka drogę do takiego zwrotu :-).




Re: zakup i zwrot

2011-08-04 07:48:35 - Kell a

Robert_J napisał(a):

>Fakt, rozpędziłem się lekko :-). Uprościłem sytuację,
>otwarcie opakowania np. programu lub nagranego nośnika
>audio/video zamyka drogę do takiego zwrotu :-).

Najlepszym przykladem jest np. wypakowanie
przedmiotu z tzw. blistra.



Re: zakup i zwrot

2011-08-04 14:40:56 - Marek Dyjor

Kell a wrote:
> Robert_J napisał(a):
>
>> Fakt, rozpędziłem się lekko :-). Uprościłem sytuację,
>> otwarcie opakowania np. programu lub nagranego nośnika
>> audio/video zamyka drogę do takiego zwrotu :-).
>
> Najlepszym przykladem jest np. wypakowanie
> przedmiotu z tzw. blistra.

blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
przedmiot wsadzić i zakleić.




Re: zakup i zwrot

2011-08-04 14:55:41 - BaX


>>> Fakt, rozpędziłem się lekko :-). Uprościłem sytuację,
>>> otwarcie opakowania np. programu lub nagranego nośnika
>>> audio/video zamyka drogę do takiego zwrotu :-).
>>
>> Najlepszym przykladem jest np. wypakowanie
>> przedmiotu z tzw. blistra.
>
> blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
> przedmiot wsadzić i zakleić.

Aha, rozumiem, że gdybyś dostał taki towar wysyłkowo jako pełnoprawny i
pełnowartościowy przyjął być bez zająknięcia?




Re: zakup i zwrot

2011-08-04 15:01:59 - Kell a

Marek Dyjor napisał(a):

>blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
>przedmiot wsadzić i zakleić.

To jest ogolnie powtarzana regulka o rozpakowywaniu nie noszacym sladow
uzycia. W przypadku blistra nie da sie go otworzyc bez takich sladow
(tak. jak np. pudelka z tv)



Re: zakup i zwrot

2011-08-04 15:06:07 - Cavallino

Użytkownik Kell a napisał w wiadomości
news:4u5l37dtu3j8dltoam3p7cd9bluk0eth07@4ax.com...
> Marek Dyjor napisał(a):
>
>>blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
>>przedmiot wsadzić i zakleić.
>
> To jest ogolnie powtarzana regulka o rozpakowywaniu nie noszacym sladow
> uzycia. W przypadku blistra nie da sie go otworzyc bez takich sladow
> (tak. jak np. pudelka z tv)

Ale to już problem sprzedawcy - niech sobie zamawia towar w innych
opakowaniach.





Re: zakup i zwrot

2011-08-04 17:08:27 - BaX


>>>blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
>>>przedmiot wsadzić i zakleić.
>>
>> To jest ogolnie powtarzana regulka o rozpakowywaniu nie noszacym sladow
>> uzycia. W przypadku blistra nie da sie go otworzyc bez takich sladow
>> (tak. jak np. pudelka z tv)
>
> Ale to już problem sprzedawcy - niech sobie zamawia towar w innych
> opakowaniach.
>

Hehehe, kolejny raz dostaniesz w woreczku, nie będziesz miał problemu z
'blisterem'




Re: zakup i zwrot

2011-08-04 17:59:16 - Cavallino

Użytkownik BaX napisał w wiadomości
news:4e3ab5dc$0$3497$65785112@news.neostrada.pl...
>
>>>>blister należy otworzyć w sposób maksymalnie nie niszczący wtedy można
>>>>przedmiot wsadzić i zakleić.
>>>
>>> To jest ogolnie powtarzana regulka o rozpakowywaniu nie noszacym sladow
>>> uzycia. W przypadku blistra nie da sie go otworzyc bez takich sladow
>>> (tak. jak np. pudelka z tv)
>>
>> Ale to już problem sprzedawcy - niech sobie zamawia towar w innych
>> opakowaniach.
>>
>
> Hehehe, kolejny raz dostaniesz w woreczku, nie będziesz miał problemu z
> 'blisterem'

Osobiście nie widzę różnicy, nawet bym wolał np. w kartoniku.
Te blistery tylko mnie wkurzają zawsze, z reguły sobie ręce poharatam, zanim
się dobiorę do ich działalności.
>





Re: zakup i zwrot

2011-08-03 14:33:38 - Marek Dyjor

ToMasz wrote:
> W dniu 02.08.2011 20:25, ttt pisze:
>> Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet
>> RTV i po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca
>> oczekiwan, to czy w takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu
>> w terminie do 10 dni od daty zakupu?
> nie. Nikt Ci nie gwarantuje tego prawa. Jednakże wiele sklepów
> przyjmuje takie zwroty. Na nieszczęście przyjęcie takeigo zwrotu już
> używanej rzeczy jest zgodne z ogólnym prawem, natomiast ponowna
> sprzedaż....
> JAk kupisz laptopa z aktywowanym windowsem to możesz oddać sprawę do
> sądu, ale czajnik bezprzewodowy - trudniej udowodnić ze był używany.
>
> MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te pieniądze lub
> droższy. ToMasz

nie odrazu...

dostajesz voucher ważny 30 dni. można go potem przedłużyć.




Re: zakup i zwrot

2011-08-10 23:32:04 - adresss@poczta.pl

On Tue, 02 Aug 2011 20:50:59 +0200, ToMasz wrote:

>MM przyjmuje zwroty, jeśli odrazu kupisz towar za te pieniądze lub droższy.

nie do konca jest to prawda, dostajesz fakture ze zwrotem, ktora
nastepnie mozesz wymienic na nowy/inny towar w MM (w tej ceniu lub
drozszy - of course po doplacie). Kasiory nie dostaniesz do reki. No
chyba ze bedziesz udowadnial, ze .....(tu wpiszcie wasze pomysly).

--
ThinkXtra



Re: zakup i zwrot

2011-08-13 18:10:09 - jerzu

On Wed, 10 Aug 2011 23:32:04 +0200, adresss@poczta.pl wrote:

>nie do konca jest to prawda, dostajesz fakture ze zwrotem, ktora
>nastepnie mozesz wymienic na nowy/inny towar w MM (w tej ceniu lub
>drozszy - of course po doplacie). Kasiory nie dostaniesz do reki.

Mnie się raz udało. Ale to była mysz do komputera za niecałe 100 zł.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl
jerzu.waw.pl GG:129280



Re: zakup i zwrot

2011-08-02 23:15:14 - Cavallino

Użytkownik ttt napisał w wiadomości
news:j19ffa$d0c$1@news.onet.pl...
> Czy jesli kupuje w jakims markecie typu MediaMarkt lub Saturn sprzet RTV i
> po jego zakupie okazuje sie, ze nie spelnia do konca oczekiwan, to czy w
> takim wypadku rowniez jest mozliwosc jego zwrotu w terminie do 10 dni od
> daty zakupu?

Jeśli kupujesz przez internet to tak, nawet trochę dłużej.




Re: zakup i zwrot

2011-08-04 15:53:36 - MM

Dnia 02-08-2011 o 23:15:14 Cavallino
napisał(a):

> Jeśli kupujesz przez internet to tak, nawet trochę dłużej.

Wskaż przepis, który mówi, że jest więcej niż 10 dni.



Re: zakup i zwrot

2011-08-04 16:02:24 - Cavallino

Użytkownik MM napisał w wiadomości
news:op.vzozjmtnpq3u2r@tech...
> Dnia 02-08-2011 o 23:15:14 Cavallino
> napisał(a):
>
>> Jeśli kupujesz przez internet to tak, nawet trochę dłużej.
>
> Wskaż przepis, który mówi, że jest więcej niż 10 dni.

HINT: brak poinformowania klienta o jego prawach.
Gdyby kupił przez net i pytał, to by znaczyło, że poinformowany nie został.





Re: zakup i zwrot

2011-08-04 20:44:50 - MM

Dnia 04-08-2011 o 16:02:24 Cavallino
napisał(a):


> HINT: brak poinformowania klienta o jego prawach.
> Gdyby kupił przez net i pytał, to by znaczyło, że poinformowany nie
> został.

Masz rację, ale to jest pewien wyjątek, i nie można liczyć na niego.
Jeszcze się nie spotkałem z brakiem takiej informacji..



Re: zakup i zwrot

2011-08-05 09:57:18 - Budzik

Osobnik posiadający mail kontogrupz@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

>> HINT: brak poinformowania klienta o jego prawach.
>> Gdyby kupił przez net i pytał, to by znaczyło, że poinformowany nie
>> został.
>
> Masz rację, ale to jest pewien wyjątek, i nie można liczyć na niego.
> Jeszcze się nie spotkałem z brakiem takiej informacji..
>
A ja praktycznie się z taką informacją nie spotykam.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także _)
Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku.



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS