SC2- na czy wlasciwie polega ta gra

Polon Data ostatniej zmiany: 2010-11-06 09:22:42

SC2- na czy wlasciwie polega ta gra

2010-11-05 12:41:17 - Polon

Tak sie zastanawiam.

Gram terranami.

Armia mojej rasy na poczatku jest slaba, musze zbudowac sciane aby sie
bronic.

W ktorym wlasciwie momencie, co sie musi stac aby moja armia byla silniejsza
od protosowej i zergowej?

Jak to dziala?


Polon




Re: SC2- na czy wlasciwie polega ta gra

2010-11-05 13:06:50 - gacek

On 2010-11-05 12:41, Polon wrote:
> Tak sie zastanawiam.
>
> Gram terranami.
>
> Armia mojej rasy na poczatku jest slaba, musze zbudowac sciane aby sie
> bronic.
>
> W ktorym wlasciwie momencie, co sie musi stac aby moja armia byla
> silniejsza od protosowej i zergowej?
>
> Jak to dziala?


nie ma armii uniwersalnie silniejszej. jak zerg pojdzie w pieski to
musisz miec cos innego niz jak bedzie techowal do broodlordów. sednem
sc2 jest wyskautowanie, odpowiedni dobor wlasnych jednostek i wybor
momentu bitwy.

no i surowce, ale to chyba jasne.


gacek



Re: SC2- na czy wlasciwie polega ta gra

2010-11-06 05:33:43 - Marcin Biegan

W dniu 2010-11-05 13:06, gacek pisze:
> On 2010-11-05 12:41, Polon wrote:
>> Tak sie zastanawiam.
>>
>> Gram terranami.
>>
>> Armia mojej rasy na poczatku jest slaba, musze zbudowac sciane aby sie
>> bronic.
>>
>> W ktorym wlasciwie momencie, co sie musi stac aby moja armia byla
>> silniejsza od protosowej i zergowej?
>>
>> Jak to dziala?
>
>
> nie ma armii uniwersalnie silniejszej. jak zerg pojdzie w pieski to
> musisz miec cos innego niz jak bedzie techowal do broodlordów. sednem
> sc2 jest wyskautowanie, odpowiedni dobor wlasnych jednostek i wybor
> momentu bitwy.

To działa też w drugą stronę - zrób takie jednostki, żeby wymusić na
przeciwniku zrobienie odpowiedniej kontry. Np. jesteś protosem, robisz szybko 1
void ray'a i pilnujesz zeby twój przeciwnik (terran) nie zobaczył Ci bazy (wall
czy coś). Lecisz do niego (pewnie ma głównie maraudery skoro jesteś protsem,
więc zaczyna szybko robić mariny, stawia turrety) - wydaje kupę kasy i
zyskujesz przewagę, bo zaczynasz robić coś, co kontruje mariny. I wygrywasz.
To jest element tzw. metagame -
The term metagame literally means 'beyond the game' and refers to any planning,
preparation, or maneuvering that a player does outside of actual gameplay to
gain an advantage. The metagame has three major branches, which contain some
overlap:
Preparation done before a match to exploit current trends in Starcraft.
Preparation done specifically to exploit an opponent's or map's style of play.
Strategic decisions designed specifically to exploit a player's reaction or
weakened mental state in the future. These are also known as 'mind games' or
'psychological warfare'.
source: www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=119810

Do tego polecam:
www.teamliquid.net/staff/stet_tcl/How_to_Improve_by_Ver.pdf jeżeli
chcesz dowiedzieć się jak nauczyć się grać na bardzo wysokim poziomie. Od razu
uprzedzam, że ten pdf jest ciekawy, mało praktyczny, oraz odpowiada na twoje
pytanie, ale nie w sposób którego byś oczekiwał :) Natomiast wymienia wszystko
co jest istotne w starcrafcie i potrzebne do zwyciężania (sc1, ale większość
nadał aktualna).

--
MB



Re: SC2- na czy wlasciwie polega ta gra

2010-11-06 09:22:42 - gacek

On 2010-11-06 05:33, Marcin Biegan wrote:
> W dniu 2010-11-05 13:06, gacek pisze:
>> On 2010-11-05 12:41, Polon wrote:
>>> Tak sie zastanawiam.
>>>
>>> Gram terranami.
>>>
>>> Armia mojej rasy na poczatku jest slaba, musze zbudowac sciane aby sie
>>> bronic.
>>>
>>> W ktorym wlasciwie momencie, co sie musi stac aby moja armia byla
>>> silniejsza od protosowej i zergowej?
>>>
>>> Jak to dziala?
>>
>>
>> nie ma armii uniwersalnie silniejszej. jak zerg pojdzie w pieski to
>> musisz miec cos innego niz jak bedzie techowal do broodlordów. sednem
>> sc2 jest wyskautowanie, odpowiedni dobor wlasnych jednostek i wybor
>> momentu bitwy.
>
> To działa też w drugą stronę - zrób takie jednostki, żeby wymusić na
> przeciwniku zrobienie odpowiedniej kontry. Np. jesteś protosem, robisz
> szybko 1 void ray'a i pilnujesz zeby twój przeciwnik (terran) nie
> zobaczył Ci bazy (wall czy coś).

Sluszna uwaga, ostatnio się bawiłem 7RR - w zasadzie zauważyłem że
najefektywniej to działa, jak mnie szybko wyskautują, pobunkrują się, a
ja zamiast 7 roachy postawię 7 dronów i expa. Jeśli nie zaatakuje w
ciągu 2-3 min - to daje jakąś przewagę. Oczywiście później róznie bywa,
ale...


gacek



Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS