Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-01-25

A A A POLEĆ DRUKUJ

Wpływ social media na email marketing - badanie GetResponse [infografika]

18,3% marketerów zamieszcza w wysyłanych emailach przyciski szybkiego udostępniania na portalach społecznościowych, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 115% - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, zbadali popularność oraz efektywność udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszych portalach społecznościowych – Facebooku, Twitterze oraz LinkedIn. Przeanalizowane w tym celu zostały ponad 2 miliony wiadomości wysłanych przez amerykańskich użytkowników GetResponse.

Z badania wynika, że 18,3% marketerów udostępnia wysyłane emaile na portalach społecznościowych. 51,9% takich wiadomości zawiera możliwość szybkiego udostępnienia na jednym portalu, 40,6% – na dwóch, a 7,4% – na trzech. Tylko w 0,1% wiadomości znalazły się przyciski udostępnienia aż w czterech różnych portalach społecznościowych.

Według badania, bezkonkurencyjnie najpopularniejszym portalem wśród email marketerów jest Facebook. Aż 91,6% udostępnianych wiadomości ukazuje się właśnie na Facebooku. Na Twitterze za pomocą przycisków umieszczanych w wiadomości udostępnianych jest 46,1% newsletterów, a na portalu LinkedIn – 8,5%.

Wiadomości email, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania na social media osiągnęły wskaźnik kliknięć na poziomie 5,6%, a wiadomości bez przycisków – 2,6%.

Oznacza to, że wiadomości zintegrowane z mediami społecznościowymi uzyskały średnio o 115% wyższy wskaźnik kliknięć.

Najczęściej klikanym przyciskiem szybkiego udostępniania okazał się LinkedIn. Jego wskaźnik kliknięć osiągnął 9,6%, natomiast w przypadku Facebooka było to 5,6%, a Twittera – 5%.

Z naszego badania płynie jeden wniosek – integracja email marketingu z social media ma wyraźnie rosnącą tendencję. W porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba użytkowników udostępniających emaile na social media wzrosła aż o 40%. Poza tym, wysoki wskaźnik otwarć tych wiadomości udowadnia, że integracja kampanii email marketingowych z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi nie jest tylko chwilową modą, a funkcjonalnością, która ma realny wpływ na zwiększenie efektywności prowadzonych działań. – mówi Szymon Grabowski, prezes Implix (GetResponse).

Wyniki badania zostały przedstawione również w postaci infografiki, którą można pobrać klikając http://multimedia.getresponse.com/13/79013/photos/99557.jpg





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS