Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-01-27

A A A POLEĆ DRUKUJ

Świadomość obywatelska rozwinie się dzięki mediom społecznościowym?

800 osób w Katowicach, 1,5 tysiąca w Zielonej Górze, 2000 osób w Częstochowie, 3000 w Szczecinie, 5 tysięcy we Wrocławiu czy nawet 15 tysięcy w Krakowie – tyle osób skrzyknęło się przez portal społecznościowy Facebook w sprawie protestu przeciwko podpisaniu przez Polskę międzynarodowej umowy ACTA.


Protest koncentruje się na portalu społecznościowym Facebook, gdzie założono kilkanaście stron wyrażających sprzeciw wobec podpisania umowy. Najwięcej osób - ponad 400 tys. - przyłączyło się do wydarzenia „Nie dla ACTA - nie zgadzam się na podpisanie umowy przez Polskę”. Fanpage „Nie dla ACTA w Polsce” od soboty polubiło ponad 170 tysięcy użytkowników. Ponad 120 tys. użytkowników polubiło na Facebooku stronę „Ty głosujesz na ACTA, ja nie głosuję na Ciebie”. W opisie fanpage"a znalazło się objaśnienie: „Wszyscy, którzy polubią tę stronę deklarują, że podczas najbliższych wyborów nie poprą polityka ani jego partii, którzy opowiedzą się za podpisaniem ACTA”. Do tej pory żadne inne wydarzenie w historii Facebooka w Polsce nie wywołało takiego zainteresowania i takiej aktywności użytkowników.
 

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR mówi:Około pół miliona polskich internautów wyraziło swój sprzeciw wobec zamiaru przystąpienia Polski do międzynarodowego porozumienia ACTA przed monitorem komputera. I to właśnie oni wyszli z domu, aby protestować. Taka aktywność nie miała dotychczas precedensu. To dobry znak dla pokolenia, którego postawa dotychczas była określana mianem biernej”.
 

Film „Jak działa ACTA”, opublikowany w sobotę w serwisie internetowym YouTube, wyświetlono dotychczas (piątek godz. 11) 1944276 razy - jest to przetłumaczona z języka angielskiego polska wersja filmu. Petycję przeciwko ACTA, zamieszczoną na stronie petycjeonline.pl, poparło prawie 15 tysięcy osób. Internauci składają też podpisy pod listem do premiera, dostępnym na stronie petycje.pl. Stronę polskiej Wikipedii z artykułem dotyczącym porozumienia ACTA odwiedziło w sobotę 180 tys. internautów.


ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) to międzynarodowa umowa handlowa dotycząca zwalczania obrotu towarami podrobionymi. Dokument porusza zagadnienia dotyczące przeciwdziałania naruszeniom własności intelektualnej, również w internecie. Pomimo fali protestów, jaka przeszła przez cały kraj, upoważnienie do przystąpienia Polski zostało podpisane 26 stycznia przez polską ambasador w Tokio Jadwigę Marię Rodowicz-Czechowską.

Portal społecznościowy Facebook jest niekwestionowanie medium nr 1 w nowoczesnej komunikacji. Tego tygodniowe protesty na ulicach całego kraju pokazały, że jego użytkownicy to nie tylko ludzie uprawiający anonimowe „hejterstwo” online, a skorzy do zrywu narodowego w słusznej sprawie, obywatele. Czy zatem podpisanie ACTA gwałtownie nie przekreśli szans na rozwinięcie się obecnie nieco uśpionej świadomości czy może właśnie przeciwnie – będzie kamieniem milowym i pretekstem do jej poszerzenia?
 



365 PR
 to dynamicznie rozwijajaca się multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce, opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje nowoczesne narzędzia promocji marki - jaki elektroniczne biura prasowe oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku socila media rozwija autorskie apliakcje i projekty biznesowe. Ale przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku. 

[źrodło:http://www.facebook.com/365pr,  http://www.365pr.pl/]

 

 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS