Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-08-10

A A A POLEĆ DRUKUJ

Strategia kluczem do maksymalizacji wartości centrum handlowego

150x110

Strategie pozycjonowania dla centrów handlowych obejmują szerokie spektrum zmiennych uwzględniając także tak istotne procesy, jak rozbudowy, czy przebudowy, które warunkują wartość nieruchomości w długim czasie. Dedykowana strategia jest szczególnie istotna w przypadku doświadczania problemów przez dane centrum handlowe lub pojawienia się konkurencji, które to pojawienie się nie było wcześniej przewidziane.

Centra handlowe, tak jak ludzie, różnią się od siebie. Mają silne i słabe strony i tak jak ludzie wymagają wsparcia i sprofilowanego podejścia, by osiągnąć możliwie najlepszy rezultat. Złote Tarasy różnią się od łódzkiej Manufaktury, czy też Arkadii. Wspomniane centra handlowe różnią się z kolei od obiektów zlokalizowanych w mniejszych miastach – mówi Bob Stevenson, Dyrektor Hawksworth Retail Asset Management. Jest wiele obszarów, na które należy zwrócić uwagę przygotowując strategie dla centrów handlowych. Do najważniejszych z nich zaliczamy: możliwe rozbudowy i przebudowy, przebudowy poszczególnych powierzchni, plany leasingowe, renegocjacje umów leasingowych, monitoring działań konkurencji i wiele innych. W Hawksworth przygotowując strategiczne plany dla centrów handlowych dużą wagę przywiązujemy do pozycjonowania obiektu w kontekście jego zasięgu oraz charakterystyki potencjalnych klientów. Nie ma sensu budować wartości centrum handlowego w oparciu o ofertę, której klienci na danym obszarze nie oczekują lub którą oferuje konkurencja – podkreśla Bob Stevenson.

Planowanie strategiczne dla centrum handlowego, czy też portfela centrów handlowych nie powinno być traktowane jako możliwa opcja, lecz jako niezbędna część dbania o wartość obiektu, czy też obiektów – mówi Grzegorz Dudziak, Dyrektor THINK Project Management.

Wydatki gospodarstw domowych, profil klientów, dane demograficzne, lokalne tradycje i preferencje to aspekty, które muszą być brane pod uwagę podczas planowania doboru najemców, aby centrum handlowe odniosło sukces. Każda strategia musi określać zatem liczbę sklepów znajdujących się w centrum handlowym, ich powierzchnie, listę preferowanych najemców, listę tzw. anchorowych najemców oraz sposób prezentacji oferty centrum handlowego i sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Według badań przeprowadzonych w największych centrach handlowych klienci wydają około 3 złotych na każdą minutę spędzoną w obiekcie. Zatem zwiększenie czasu, który klient spędza w centrum handlowym, może przełożyć się na zwiększenie obrotów. Ostatnimi czasy dużo uwagi w tym kontekście poświęca się gastronomicznej ofercie centrów handlowych, jednak nie tylko ona posiada potencjał zatrzymania klientów w obiekcie. Taki potencjał posiada też funkcja rozrywkowa, jak i efektywna obsługa klienta – dodaje Bob Stevenson.

Dostarczenie najwyższej jakości rozwiązań wymaga połączenia kompetencji najlepszych na rynku firm doradczych, inwestorów i indywidualnych doradców z dużym doświadczeniem. Gwarantuje to opracowanie najlepszych rozwiązań. W przypadku dużych podmiotów, które oferują wszystkie usługi poprzez jeden punkt kontaktu gwarancje te pozostają często jedynie na papierze. THINK PM wspólnie z Hawksworth Retail Asset Management stworzył platformę Real Estate Thinking, która oferuje kompleksowe podejście do strategicznego planowania i szczegółowej implementacji i egzekucji planów. Nasze podejście zakłada również znalezienie inwestorów jeżeli wymaga tego sytuacja danego centrum. Doświadczenie, elastyczność i dostarczanie założonych wyników to aspekty, które przyczyniają się do budowy wartości aktywów – podsumowuje Grzegorz Dudziak.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS