Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-03-30

A A A POLEĆ DRUKUJ

Gastronomiczne trendy 2012

Zainteresowanie kuchnią grecką, zwrócenie większej uwagi na jakość półproduktów, a także dalsza afirmacja kuchni regionalnej – to tylko niektóre z trendów, które zostały zaprezentowane podczas największych w Polsce targów gastronomicznych EuroGastro. Wydarzenie jak co roku skupiło na sobie uwagę całej branży oraz wszystkich miłośników gotowania.

Zdecydowanie najciekawszym z trendów jest powrót do smaków kuchni regionalnej. W przypadku polskich regionów zaprezentowano najciekawsze propozycje Podlasia. Ponowne zainteresowanie tradycyjnymi smakami jest spowodowane przesyceniem konsumentów jedzeniem typu fast food. Przenikające się wpływy litewskie, białoruskie i tatarskie uczyniły podlaskie potrawy wyjątkowymi. Dominują tu grzyby, kasze oraz wszelkie potrawy bazujące na ziemniakach. Jedną z najpopularniejszych pozycji kulinarnych jest słynny sękacz, wypiekany nad prawdziwym ogniem.

Kolejnym trendem godnym uwagi jest ponowne zainteresowanie kuchnią grecką. Lekkie sałatki oraz sosy na bazie oliwy i śmietany są jednymi z najpoważniejszych argumentów, które przemawiają do konsumentów. Nie należy jednak zapominać o tym, że oprócz warzyw nieodłącznym atrybutem kuchni greckiej są ciągle niedoceniane w Polsce baranina i jagnięcina oraz morskie ryby. Przyczyną zwiększonego zainteresowania może być również fakt, że kuchnia śródziemnomorska kojarzy się ze zdrową dietą.

„Zwiększone zainteresowanie kuchnią regionalną jest zrozumiałe. Polacy przesycili się daniami z lokali typu fast food. Coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że zatraciło smaki, które pamiętają z dzieciństwa. Możemy zauważyć rosnące zainteresowanie tradycyjną kuchnią – na popularności zyskują takie dania jak kaczka z żurawiną czy sandacz. Liczne kampanie informacyjno-edukacyjne także wywarły wpływ na konsumencką świadomość – rośnie liczba osób, które zaczynają zwracać uwagę na to, co jedzą”. – mówi Paweł Boczkowski, manager warszawskiej restauracji Sofa Restaurant & Bar.

Najciekawszym trendem dla branży gastronomicznej jest coraz większe przywiązywanie wagi do półproduktów i mrożonek przeznaczonych dla barów, cateringu i restauracji. Rośnie liczba restauratorów, którzy zwracają coraz większą uwagę na składniki, które wykorzystywane są w ich restauracjach. Jednym z czynników, które spowodowały ten trend jest zwiększona konkurencja na rynku.

„Smak serwowanych potraw oraz cena, stały się głównymi czynnikami decydującymi o sukcesie lokalu. W walce o coraz wybredniejszego klienta jakość jest elementem, który może stanowić o wyborze konsumenta. Ograniczenie ilości używanych półproduktów i mrożonek stosowanych w gastronomii jest zrozumiałe jeżeli chcemy zdobyć uznanie klientów.”  – mówi Paweł Boczkowski, manager warszawskiej restauracji Sofa Restaurant & Bar.

Tegoroczne trendy zaobserwowane podczas EuroGastro pozwalają patrzeć w przyszłość z optymizmem. Restauratorzy sukcesywnie ulepszają swoje propozycje, natomiast konsumenci zaczynają doceniać smak prawdziwych, pełnowartościowych potraw.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS