Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-09-01

A A A POLEĆ DRUKUJ

Cechy nieatrakcyjnej strony internetowej

150x110

Strona internetowa ma na celu przyciągnięcie i zaangażowanie odbiorców, pomaga też budować konsumencką wierność marce.  Co jednak zrobić, gdy dzieje się zupełnie na odwrót? Gdy nasza prezentacja w sieci odstrasza potencjalnych klientów? Sprawdź czy nie popełniasz jednego z najprostszych błędów.

Długie ładowanie

Zadbaj o skrócenie czasu oczekiwania, w przeciwnym razie zniecierpliwiony klient już nigdy do ciebie nie powróci. Według KISSmetrics 47 procent konsumentów oczekuje, że strona internetowa załaduje się w ciągu 2 sekund albo jeszcze szybciej. 40 procent osób opuszcza stronę, kiedy zajmuje to więcej niż 3 sekundy.

Wymuszanie rejestracji

Zanim podzielisz się swoją wartościową ofertą, nie żądaj od odwiedzającego udzielenia jakichkolwiek informacji. To krępuje i denerwuje internautów. Jeżeli udostępniasz przydatny content, z pewnością znajdą się chętni do rejestracji lub do wpisania się na listę mailingową. Klient, który docenił to, co mu oferujesz, chce pozostać w kontakcie z twoją marką - otrzymywać bieżące informacje o nowościach.

Słaba nawigacja

Intuicyjność strony internetowej to podstawa, bez względu na fakt jakiego sprzętu używa internauta. Utrudnianie potencjalnemu klientowi znalezienia niezbędnej informacji jest dla niego frustrujące i odstraszające. Możesz mieć najlepszą zawartość strony, najlepsze produkty i usługi, ale jeśli użytkownik nie może swobodnie poruszać się po twojej stronie internetowej, nie spełnia ona swojej funkcji – mówi Katarzyna Kłopotek Junior PR Specialist GRUPA 365 NET.

Warto zbudować czytelne menu, które dzieli zawartość na oczywiste kategorie. Opłaca się też częste testowanie i ulepszanie opracowanej architektury informacji.

Naprzeciw problemowi czytelności wychodzi technika RWD, czyli projektowanie stron www tak, aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany. Strona tworzona w ten sposób jest uniwersalna i wyświetla się dobrze zarówno na wielkich ekranach (np. Full HD) jak i na ekranach smartfonów, czy tabletów. Do weryfikacji tego, które obszary twojej strony angażują najmniej i najbardziej,  przyda się CrazyEgg. Dzięki temu narzędziu można obserwować także wiele innych aspektów, na przykład to, jak często odwiedzający zaglądają do miejsc wymagających przewijania.­

Aktualizacja

To o czym w końcu również należy pamiętać, to systematyczne dostarczanie nowej dawki wartościowej informacji. Raz stworzona strona wymaga ciągłej aktualizacji. Aktywność zadowoli zarówno stałych klientów odwiedzających twoją stronę regularnie, zaintryguje i przyciągnie jednak także nowych. Najważniejsze by internauta, który poświęci swój czas na odwiedzenie twojej strony, nie uznał go potem za zmarnowany.


dostarczył infoWire.pl




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS